Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Watch 2 - simma i havet

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2017-11-22 17:07

Är det någon av er som testat att simma "Natursimning" med Apple Watch 2? Jag lyckas själv inte få klockan att förstå hur långt jag verkligen simmat. Simmade ut från stranden längs en pir som jag mätt genom att gå samma sträcka men jag kom vanligen bara upp i en sjättedel av sträckan jag simmade. Ibland lite mer ibland väldigt mycket mindre. Nu är det egentligen inte så viktigt men jag tänkte höra om någon annan har samma erfarenheter eller om det är något galet med mitt exemplar?

Jag har inte testat men tänker göra det. Återkommer när jag testat

Tror för övrigt mest man kan förvänta sig att ’tiden’ man lagt ned på träningen är det bästa måttet. Men den har ju GPS så den borde kunna mäta längd/hastighet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-12-30 16:01

Kan det vara samma sak som gående vs rullstol? Klockan är ju numera kunnig om bådas unika rörelsemönster.

jag vet faktiskt inte :-/

Skall testa mer. Men - testade två små rundor i en liten pool här på Gran Canaria. Den noterar korrekt två ’laps’ och även simtag ??

  • Medlem
  • Umeå
  • 2018-01-14 21:46
Ursprungligen av el gringo:

Skall testa mer. Men - testade två små rundor i en liten pool här på Gran Canaria. Den noterar korrekt två ’laps’ och även simtag ??

Simning i pool har jag också testat, det fungerar riktigt bra.

Skall se om jag kan testa i havet här också. Återkommer efter det ??

1
Bevaka tråden