Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återskapa från Textredigeraren

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2017-11-26 17:41

För en sorts dagbok i Textredigeraren. Helt plötsligt försvinner de senaste anteckningarna (i slutet av dokumentet).
Går då in på "Återgå till" -> "Bläddra bland alla versioner..."
Det är nu tombolan börjar snurra.....:
När traven av tidigare sparade versioner radar upp sig och jag går in på en nyss sparad version saknas även där vissa rader. Nya försök ger andra varianter av samma dokumentversion.
Kan det vara 8 MB RAM som spökar (trots att optimerat minnet med Dr Cleaner precis innan)?
Kan väl knappast vara en storleksbegränsning i Textredigerarfilen som spökar? Filen är på knappt 300 K men med många många rader!
Letar återskapafunktionen efter kastade filer på SSD'n och jag inte har tid att vänta ut den processen?

Många frågor blir det. Några svar också hoppas jag.

Varför använder du Dr Cleaner? Kanske är där problemet ligger, låt operativsystemet sköta sitt.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2017-11-26 22:24

Tror mig nog ha blivit rekommenderat den appen här.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-11-26 22:34
Ursprungligen av Le:

Tror mig nog ha blivit rekommenderat den appen här.

https://forum.macworld.se/topic/173800-aer-de...
För att inte tjata, läs Axelmans inlägg nr 15.

Till frågan: läste nyligen här på 99.se om hur man kunde återställa. Sök lite så hittar du.

Alternativt, kan du inte återskapa från iCloud?
Eller nån backup?

  • Medlem
  • 2017-11-27 09:22
Ursprungligen av Le:

För en sorts dagbok i Textredigeraren. Helt plötsligt försvinner de senaste anteckningarna (i slutet av dokumentet).
Går då in på "Återgå till" -> "Bläddra bland alla versioner..."
Det är nu tombolan börjar snurra.....:
När traven av tidigare sparade versioner radar upp sig och jag går in på en nyss sparad version saknas även där vissa rader. Nya försök ger andra varianter av samma dokumentversion.
Kan det vara 8 MB RAM som spökar (trots att optimerat minnet med Dr Cleaner precis innan)?
Kan väl knappast vara en storleksbegränsning i Textredigerarfilen som spökar? Filen är på knappt 300 K men med många många rader!
Letar återskapafunktionen efter kastade filer på SSD'n och jag inte har tid att vänta ut den processen?

Många frågor blir det. Några svar också hoppas jag.

Det verkar vara en bugg i Texthanteraren, jag har också tappat slutet på ett sådant dokument. Dokumentet i sig går att läsa perfekt i t ex Pages. Jag kör 10.13.2 beta...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2017-11-27 10:59

Det kanske förklarar saken.

1
Bevaka tråden