Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Face ID godkänns inte av flera koreanska banker

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2017-11-28 09:55
Ursprungligen av PaO:

Nu har Bkav knäckt Face ID igen med ett 3D printat ansikte. Det största problemet är att Apple inte valde något biometriskt alternativ och slopade Touch ID. För de allra flesta är detta ett icke problem då det är omständligt att knäcka och kostar mer än det smakar.
Men för de rika och berömda annorlunda.

Däremot bankaffärer det är en annan femma. Är tex en Bank skadeståndsskyldig om en tvilling loggar in med Face ID och flyttar alla pengar till sig själv. Där ser jag svårt i att Bank ID kommer att tillåta det Idagsläget.

Hade det varit så svårt att sätta Touch ID på baksidan

Jo, det hade varit det bästa tycker jag också att ha bägge alternativen som användare, men förmodligen så hade det ökat kostnaden för telefonen.

Ett annat alternativ hade varit att skanna ögats iris som är säkrare och mer unikt.

Ursprungligen av omartint:

Jo, det hade varit det bästa tycker jag också att ha bägge alternativen som användare, men förmodligen så hade det ökat kostnaden för telefonen.

Ett annat alternativ hade varit att skanna ögats iris som är säkrare och mer unikt.

Lite komiskt att läsa en sådan kommentar om Apples dyraste telefon hittills.

Apple borde kanske sätta sina betalande kunder före aktieägarna och kvartalsrapporterna? Det brukar vara en bra strategi i det lite längre perspektivet.

Apropå bra fingeravläsare så fungerar den som sitter under glaset framtill på Huawei P10 bättre än någon TouchID jag provat. I princip aldrig problem med varken fukt eller smuts på fingret. Glasbaksidan på X hade gjort det enkelt att få en ännu bättre fungerande läsare än vad Apple haft hittills. Inget proprietärt Huawei heller utan från det svenska företaget Fingerprint Cards (FPC1268). Samma företag har ju en Iris-läsare också https://www.fingerprints.com/technology/softw...

Ursprungligen av MultiMan:

Lite komiskt att läsa en sådan kommentar om Apples dyraste telefon hittills.

Apple borde kanske sätta sina betalande kunder före aktieägarna och kvartalsrapporterna? Det brukar vara en bra strategi i det lite längre perspektivet.

Apropå bra fingeravläsare så fungerar den som sitter under glaset framtill på Huawei P10 bättre än någon TouchID jag provat. I princip aldrig problem med varken fukt eller smuts på fingret. Glasbaksidan på X hade gjort det enkelt att få en ännu bättre fungerande läsare än vad Apple haft hittills. Inget proprietärt Huawei heller utan från det svenska företaget Fingerprint Cards (FPC1268). Samma företag har ju en Iris-läsare också https://www.fingerprints.com/technology/softw...

Fast nu är det ju så att ett företag egentligen har som enda uppgift att berika sina aktieägare, eller åtminstone sätta ägarnas intressen i första hand.
Apples styrelse tillsätts av aktieägarna som via bolagsstämman bestämmer hur styrelsen ska driva bolaget. Det är inte styrelsen eller ens cheferna som bestämmer vilka ramar bolaget ska drivas inom.

Apropå banker och Face-ID så noterade jag idag att American Express-appen accepterar inlogg med Face-ID.

attans. Det bådar inte väl för att få övertalat bankid att acceptera detta då

Bevaka tråden