Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fitbit Pay lanseras i Sverige med SEB och Eurocard

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Från och med idag kan Fitbit Ionic-användare nyttja Fitbit Pay för att betala med klockan. Först ut är SEB och Eurocard.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2017-11-28 11:32

Vad hände med Apple Pay?

Ursprungligen av The Cat:

Vad hände med Apple Pay?

Har det hänt något med Apple Pay? Det finns och verkar fungera riktigt smidigt, men utöver Rikskortet har inga nya kort tillkommit. Har ännu inte lyckats betala med Apple Pay på någon lunchrestaurang nära mitt jobb, men det kommer förhoppningsvis snart!

Hmm, tyder detta på att SEB börjar få tummen ur med mobila betalningslösningar eller tyder det på att SEB satsar mer på andra lösningar än Apple Pay...? Jag hoppas på det första.

  • Medlem
  • Svalöv
  • 2017-11-28 13:38
Ursprungligen av Ida Blix:

Har det hänt något med Apple Pay? Det finns och verkar fungera riktigt smidigt, men utöver Rikskortet har inga nya kort tillkommit. Har ännu inte lyckats betala med Apple Pay på någon lunchrestaurang nära mitt jobb, men det kommer förhoppningsvis snart!

Gissningsvis så beror frågan på att man väljer att stödja fitbit pay före Apple Pay, vilket kan tyckas vara lite märkligt med tanke på deras installbase i jämförelse med Apples iPhones.

Ursprungligen av rassej:

Gissningsvis så beror frågan på att man väljer att stödja fitbit pay före Apple Pay, vilket kan tyckas vara lite märkligt med tanke på deras installbase i jämförelse med Apples iPhones.

Ah, jag fattar hur du tänker. Allt handlar väl i den änden om förhandlingar. Fitbit/SEB har kommit överens, vilket Apple/SEB inte gjort än.

  • Medlem
  • Lammhult
  • 2017-11-28 17:09
Ursprungligen av Brynge:

Hmm, tyder detta på att SEB börjar få tummen ur med mobila betalningslösningar eller tyder det på att SEB satsar mer på andra lösningar än Apple Pay...? Jag hoppas på det första.

Det handlar väl förmodligen om att Apple ställer krav på SEB som dom inte riktigt vill gå med på.
Fitbit är ju en mindre aktör / underdog och lyckades väl därför avtala om något som SEB var villiga att gå med på.

Så extremt urbota jävla tröttsamt att (nästan) allt ska bromsas av avtal och $$$, och inte själva tekniken som sådan.

Ännu mer tröttsamt att bankerna (SEB iaf) duckar frågan på Facebook/Sociala medier med nått trött generiskt svar om att "vi ser konstant över våra betalmöjligheter och kan se Apple Pay i framtiden".
På svenska blir det "Apple vill ha för stor del av kakan och vi tänker inte ge med oss".

1
Bevaka tråden