Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS 11.2 finns nu att ladda ned

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den andra större uppdateringen till IOS har nu släppts. Förutom att krossa några irriterande buggar så gör det trådlös snabbladdning på Iphone 8 och Iphone X möjligt.

Läs hela artikeln här

Men snälla Apple inte fler linjer. Räcker det inte med den stora linjen längst ner som redan totalförstör upplevelsen.

Sen inget Apple Pay Cash i Sverige, vet vi varför?

Ursprungligen av Chaosstar:

Men snälla Apple inte fler linjer. Räcker det inte med den stora linjen längst ner som redan totalförstör upplevelsen.

Sen inget Apple Pay Cash i Sverige, vet vi varför?

Det står väl att det inte är tillgängligt i Sverige än så vi får väl vänta snällt. Men Swish fungerar ju bra
så jag vet inte om det är något vi egentligen har något behov av.

Ursprungligen av RolexJocke:

Det står väl att det inte är tillgängligt i Sverige än så vi får väl vänta snällt.

Jo precis, mycket tråkigt och ingen förklaring från Apple.

De förklarar väl iofs aldrig avsaknaden av olika features på olika marknader.

Fråga från en ovetande - Finns det något som är bättre med Apple Pay än med Swish?

Ursprungligen av tmjonasson:

Fråga från en ovetande - Finns det något som är bättre med Apple Pay än med Swish?

Lättare att betala med Apple Pay.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Lättare att betala med Apple Pay.

Ahaa, i affärer och liknande. Då förstår jag helt klart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-12-02 21:00
Ursprungligen av tmjonasson:

Fråga från en ovetande - Finns det något som är bättre med Apple Pay än med Swish?

Webhandel?
Internationella överföringar? (Går det med Apple Pay?)

  • Medlem
  • 2017-12-03 00:13
Ursprungligen av Chaosstar:

Men snälla Apple inte fler linjer. Räcker det inte med den stora linjen längst ner som redan totalförstör upplevelsen.

Sen inget Apple Pay Cash i Sverige, vet vi varför?

Denna linjen är ju bara trams tycker jag
Men man kan väl välja om man vill se dem eller inte?

  • Medlem
  • Fjärås
  • 2017-12-03 07:38

Telefonen blev varm med iOS 11.2

Uppdaterade till iOS 11.2 på min iPhone X igår vilket jag inte skulle ha gjort. När man var på nätet med safari så blev telefonen jättevarm efter bara några minuter. Provade en annan webbläsare men fick samma problem.

Provade köra appar som t ex youtube, spel, kameraapp men det var inga problem.

Tidigt nu på morgonen så har jag nedgraderat iOS till 11.1.2.

Fler som har upplevt samma problem med iOS 11.2?

Ursprungligen av tmjonasson:

Fråga från en ovetande - Finns det något som är bättre med Apple Pay än med Swish?

Plattformsoberoende är den stora fördelen för Swish när det gäller betalningar mellan privatpersoner.

Ursprungligen av Chaosstar:

Men snälla Apple inte fler linjer. Räcker det inte med den stora linjen längst ner som redan totalförstör upplevelsen.

Sen inget Apple Pay Cash i Sverige, vet vi varför?

Jo, den där nya linjen på låsskärmen högst upp till höger är verkligen störande...inte direkt

Ursprungligen av BlackSmp:

Jo, den där nya linjen på låsskärmen högst upp till höger är verkligen störande...inte direkt

Den stora längst ner är så sjukt störande, så att Apple lägger till ytterligare en känns såklart märkligt för många även om den knappt syns.

För övrigt tror jag att Apple jobbar med att hitta ett bättre sätt få fram kontrollpanelen på hos iPhone X, strecket är bara ett tillfälligt förtydligande om hur den nås.

  • Medlem
  • Götene
  • 2017-12-03 16:01

11.2 gjorde min iPhone 6 Plus som ny Den har strulat sedan iOS 11 kom, men nu är den pigg igen
Mycket nöjd!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-12-03 18:51
Ursprungligen av Jenwib:

Uppdaterade till iOS 11.2 på min iPhone X igår vilket jag inte skulle ha gjort. När man var på nätet med safari så blev telefonen jättevarm efter bara några minuter. Provade en annan webbläsare men fick samma problem.

Provade köra appar som t ex youtube, spel, kameraapp men det var inga problem.

Tidigt nu på morgonen så har jag nedgraderat iOS till 11.1.2.

Fler som har upplevt samma problem med iOS 11.2?

Jag tror inte det är ett problem....
Ofta när man uppdaterar till en ny version ska databasen med appar/dokument mm byggas om. Vilket får till följd att processorn jobbar mycket och telefonen blir varm (och slukar batteri). Låt den jobba klart och se om det inte lugnar sej efter någon timme.

  • Medlem
  • Fjärås
  • 2017-12-03 19:57

Så du tycker inte det är konstigt alls när det bara är en app (Safari) som gjorde att telefonen blev varm. Kanske jag ska ge det en dag? Jag har ju trots allt möjlighet att nedgradera.

Jag läste en artikel och telefonen blev bara varmare och varmare och till slut så kände jag att det inte gick att läsa längre. Har inte upplevt detta förut. Borträknat då man laddar telefonen men den blir inte så varm som jag upplevde igår när jag läste. Artikeln var från 9to5mac ang utvärdering av iPhone X efter en månad av Jeff.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-12-03 22:50

Jo, är det bara en app som uppför sej så, låter det inte rätt. Gjort en tvingad omstart?

1
Bevaka tråden