Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Transcend Jetdrive lite 128gb till macbook air 13 försvinner stundvis

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2017-11-29 12:35

Hej folket!

Jag investerande nyligen i en Jetdrive lite 128 gb till min macbook air som jag hade liggandes (early 2014). Det fungerar, men ej optimalt. Relativt ofta, speciellt när datorn har vart i sleep och väcks, så registeras/plockas jetdriven ej upp. Jag använder mig av sleep rätt ofta. Ibland försvinner också jetdriven utan detta moment, d vs under användning.

Jetdriven installerades som den bör, helt enkelt så att jag satte in den i kortläsaren och började fungera. Kort efter detta upptäckte jag problemet.

Detta är frustrerande och undrar därför om någon annan har inhandlat jetdrive lite och kan erbjuda lite vägledning.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-12-03 22:18
Ursprungligen av RobHM:

Jetdriven installerades som den bör, helt enkelt så att jag satte in den i kortläsaren och började fungera. Kort efter detta upptäckte jag problemet.

Har ingen själv. Men har du installerat JetDrive Toolbox? Enligt manualen (sid 17) kan man då ställa in att kortet ska monteras automatiskt efter vila. Men om minneskortet har en krypterad partition måste det alltid monteras manuellt efter vila.

Senast redigerat 2017-12-04 17:04
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2017-12-09 11:30
Ursprungligen av IngoX:

Har ingen själv. Men har du installerat JetDrive Toolbox? Enligt manualen (sid 17) kan man då ställa in att kortet ska monteras automatiskt efter vila. Men om minneskortet har en krypterad partition måste det alltid monteras manuellt efter vila.

Tack för svar! Tror manualen försvann då jag tog förgivet att det var plug and play. Ska installera programvaran

1
Bevaka tråden