Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fira jul med 99 – första advent

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är redan första advent och 99-redaktionen har samlats i studion för att tända det första ljuset.

Läs hela artikeln här

Min bästa Teknik julklapp var nog julen 99. När jag och min bror fick ett nintendo 64 med extra ramminnet, dk 64 och Mario 64. Var ett stort grafiskt lyft jämfört med Nes.

VIC-20 1981, sen var man hooked.

Julen 97, under granen låg ett Playstation med Final Fantasy 7 och Tomb Raider ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-12-04 00:10
Ursprungligen av Jonatatatan:

Min bästa Teknik julklapp var nog julen 99. När jag och min bror fick ett nintendo 64 med extra ramminnet, dk 64 och Mario 64. Var ett stort grafiskt lyft jämfört med Nes.

Det låter som en mäkta fin julklapp det! Jag köpte konsolen samma år som den släpptes, men julen -98 fick jag The Legend of Zelda: Ocarina of Time som julklapp, hujenamig vilken glad pojk jag var den julen

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-12-04 00:12
Ursprungligen av Cancerman:

Julen 97, under granen låg ett Playstation med Final Fantasy 7 och Tomb Raider ?

Förstår verkligen att det är ditt bästa julminne! Jag ägde ingen Playstation på den tiden men spelade både Tomb Raider och Final Fantasy VII på pc, och när jag insåg hur briljanta de båda var (framför allt FFVII) blev jag konsolspelare på heltid. Fina minnen du rör upp här!

Ursprungligen av ekloev:

Förstår verkligen att det är ditt bästa julminne! Jag ägde ingen Playstation på den tiden men spelade både Tomb Raider och Final Fantasy VII på pc, och när jag insåg hur briljanta de båda var (framför allt FFVII) blev jag konsolspelare på heltid. Fina minnen du rör upp här!

Ja verkligen bästa julminnet! Hade många år innan önskat mig tvspel men aldrig fått något, så att ett Playstation skulle ligga under granen var högt otippat ?

Du gjorde helt rätt i som gick över till konsoll ??

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-12-04 23:57

Inte ett julminne, men jag sålde min Honda GoldWing för att kunna köpa en ABC-80. Vilken snabbt byttes till en Apple ][. Gissningsvis 1980 eller 1981.

En Stiga Snowracer. Jag ville helst ha den svarta, lite häftigare modellen, men det blev den blå, lite enklare. Ändå minns jag den julklappen bäst. Detta var mitten av 70-talet.

Bäste julminnet ur tekniksynpunkt blir när jag och min lillebror packade upp ett xbox med 2 kontroller midtown madness 3 och need for speed underground. vet att det va den slimmade kontrollen också exakt vilket år detta va det kommer ja inte ihåg men nåt år knappt efter release vart de iaf.

Best. Julklapp. Ever.

1969.

Och jag har banan kvar fortfarande i någon låda på landet.

Ursprungligen av Zeugma:

En Stiga Snowracer. Jag ville helst ha den svarta, lite häftigare modellen, men det blev den blå, lite enklare. Ändå minns jag den julklappen bäst. Detta var mitten av 70-talet.

Hehehe... samma här! Typ 1976-77-ish.
Minns att det var ett himla liv om just dom nya modellerna på Rapport o Aktuellt eftersom dom hade bredare medar än tidigare år. De nya var ”för snabba” påstods det?
Jag har kvar min Snowracer. Den har gått runt lite i familjen i ett par generationer men har nu fått den tillbaka.
Jag o polaren åkte ner för branta stup utan hjälmar
✌️?✌️ Okränkta....

1
Bevaka tråden