Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska jag kasta NetGear-grejen?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Såhär ser mitt nätverk hemma ut. Kan jag förbättra något med en NetGear CG3100 (max nedladdning 200 Mbit/s, max uppladdning 50 Mbit/s, LAN: 4st RJ45 100/1000 Mbps) som har legat oanvänd en längre tid? Är det något annat som ni hade ändrat?

Skaffa en bra router. En AirPort express är inte mycket värt. Har du ComHem? Ring och kolla om de kan skicka dig deras nyare router som åtminstone har AC.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-12-07 20:37

Stäng av routerfunktionerna i den så kan du använda den som switch och koppla in enheter med kabel.

Annars instämmer jag med föregående talare, du har massor med enheter på wifi så antingen en ny router eller en AP om du vill förbättra nätet.
Ubiquitis prylar är riktigt bra.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Skaffa en bra router. En AirPort express är inte mycket värt. Har du ComHem? Ring och kolla om de kan skicka dig deras nyare router som åtminstone har AC.

Har Bahnhof. Vad blir skillnaden om jag skaffar en bra router?

Ursprungligen av Json_81:

Stäng av routerfunktionerna i den så kan du använda den som switch och koppla in enheter med kabel.

Det låter jättebra, till MacMinin! Hur gör man alltså?

Ursprungligen av Radare:

Har Bahnhof. Vad blir skillnaden om jag skaffar en bra router?

Du får ett bättre wifi.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-12-08 08:27
Ursprungligen av Json_81:

Stäng av routerfunktionerna i den så kan du använda den som switch och koppla in enheter med kabel.

Annars instämmer jag med föregående talare, du har massor med enheter på wifi så antingen en ny router eller en AP om du vill förbättra nätet.
Ubiquitis prylar är riktigt bra.

Har ägt ett par Comhem CG3100, och de är i princip värdelösa då routerfunktionen inte går att stänga av helt. Visst TS du kan pröva och se, men nu har jag varnat. 5ports switch går att få för 300kr.

Airport Express är bra till mycket, men inte som primär WiFi-router.

Köp en sån här istället: https://www.dustin.se/product/5010994710/ampl...

1
Bevaka tråden