Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snapdragon 845 ser dagens ljus

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efterträdaren till populära Snapdragon 835 presenteras med de sedvanliga förbättringarna. Årets krets utvecklas tillsammans med Samsung, som också tillverkar den.

Läs hela artikeln här

En väldig massa features var det den här gången. En del matnyttigt medan andra saker är bara för bling bling (än så länge iaf).
Intressant med en hybrid-lösning hos kärnorna! Även om det är svårt (omöjligt?) att ta processorerna till nästa nivå såsom förr i tiden, så ser vi iaf en stadig ökning av prestandan efter varje lansering. Nu blev det från 2,45 GHz till 2,8 GHz, men därefter så tror jag inte att den ökar mycket mera. Intel har också lagt sig där någonstans tror jag - för sen får man ju andra problem när man skruvar upp frekvenserna för högt och slår i Power wall.

Förutom lite mer kräm så har de också sagt att den ska ge 30%(!) längre batteritid. Det är ju det bästa!
(sen får vi se om det går att översätta direkt till 30% längre batteritid för oss användare/konsumenter i vårt vardagliga liv eller om det bara gäller under huven för vissa specifika ändamål hos cpu)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-12-08 09:00
Ursprungligen av Krylovrum:

En väldig massa features var det den här gången. En del matnyttigt medan andra saker är bara för bling bling (än så länge iaf).
Intressant med en hybrid-lösning hos kärnorna! Även om det är svårt (omöjligt?) att ta processorerna till nästa nivå såsom förr i tiden, så ser vi iaf en stadig ökning av prestandan efter varje lansering. Nu blev det från 2,45 GHz till 2,8 GHz, men därefter så tror jag inte att den ökar mycket mera. Intel har också lagt sig där någonstans tror jag - för sen får man ju andra problem när man skruvar upp frekvenserna för högt och slår i Power wall.

Förutom lite mer kräm så har de också sagt att den ska ge 30%(!) längre batteritid. Det är ju det bästa!
(sen får vi se om det går att översätta direkt till 30% längre batteritid för oss användare/konsumenter i vårt vardagliga liv eller om det bara gäller under huven för vissa specifika ändamål hos cpu)

Varje steg i att bli mer energieffektiva uppskattar jag!
I mångt och mycket är det nog det jag uppskattar mest hos mina enheter, att de har en duglig batteritid.
Men som du säger, sen om denna energieffektivisering faktiskt gör sig gällande för batteritiden i våra enheter eller inte -det kan vi inte veta än.

1
Bevaka tråden