Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netflix trollar sina användare

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den som tror att Netflix inte har koll på vad du tittar på kan få tänka om.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2017-12-12 12:30

Exakt som Spotifys kampanj från förra året: https://imgur.com/gallery/uLxYa

Ursprungligen av jonasn:

Exakt som Spotifys kampanj från förra året: https://imgur.com/gallery/uLxYa

Oj, hur missade jag den. Storartad reklam!

Troligen är det ingen riktig siffra ens. Bara något marknadsföringsavdelningen tyckte va ett bra sätt att göra reklam på.
Det var i alla fall min första tanke.

Ursprungligen av Chaosstar:

Troligen är det ingen riktig siffra ens. Bara något marknadsföringsavdelningen tyckte va ett bra sätt att göra reklam på.
Det var i alla fall min första tanke.

Tycker också att den siffran låter helt bananas och har svårt att tro på den ? speciellt med den filmen

Självklart har netflix stenkoll på vad folk tittar på. Exakt vad du tittar på. När du tittar, hur ofta du pausar, hur många avsnitt i rad du ser, hur hög volym du har, hur många sekunder det tar innan du startar vad du ska titta på, vad du söker efter osv osv. Den som tror något annat är naiv

Och det är nog rätt mycket märkliga resultat där ute med vad folk kollar på. Men det är väl inte säkert att det är nån som suttit och kollat på samma film om och om igen varje dag? Den kanske rullar om och om igen på nåt kontor, i en butik, på nån skola eller vad som helst..

Ursprungligen av pickenicke:

Självklart har netflix stenkoll på vad folk tittar på. Exakt vad du tittar på. När du tittar, hur ofta du pausar, hur många avsnitt i rad du ser, hur hög volym du har, hur många sekunder det tar innan du startar vad du ska titta på, vad du söker efter osv osv. Den som tror något annat är naiv

Och det är nog rätt mycket märkliga resultat där ute med vad folk kollar på. Men det är väl inte säkert att det är nån som suttit och kollat på samma film om och om igen varje dag? Den kanske rullar om och om igen på nåt kontor, i en butik, på nån skola eller vad som helst..

Det enda jag kan komma på att det finns 53 ungar som ÄLSKAR filmen och vill kolla på den varje dag. Eller så är det någon som har försökt sett den 18 gånger men somnar varje gång XD

Ursprungligen av amandareventlid:

Eller så är det någon som har försökt sett den 18 gånger men somnar varje gång XD

Min sambo när vi ska kolla på film tillsammans - VARJE gång och vilken film som helst!

Vem orkar bry sig, folk är inte anonyma på Internet. Dom kanske vill vara roliga, är ju inte ens säkert att någon sett filmen 53 gånger och om nu någon har valt att gjort det så är det väl fullkomligen skit samma. No Names är ju nämnda iaf så...

Halva poängen med Netflix är väl att de har koll på vad jag tittar på så att när jag får upp rätt serier med rätt säsong och rätt avsnitt när jag loggar in??

1
Bevaka tråden