Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

High Sierra - alla kalenderdata försvann

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Thailand
  • 2017-12-04 03:02

Efter uppdatering till 10.13.1 är alla mina möten borta från kalendern. Jag har dem inte heller på Icloud. Men jag har backup i Time Machine. Den visar dock bara Finder.
Finns det någon lösningar få tillbaka dem?

Vilket mailkonto använder du? Logga in där och kolla.

  • Medlem
  • Thailand
  • 2017-12-05 04:08
Ursprungligen av barbapappa_86:

Vilket mailkonto använder du? Logga in där och kolla.

Jag har min huvud-mail hos one.com. Har även Gmail och kanske något fler som jag aldrig använder. Kan kalenderdata finnas där???
Borde det inte finnas i Biblioteket någonstans på en säkerhetskopia?

Ursprungligen av Stig R:

Jag har min huvud-mail hos one.com. Har även Gmail och kanske något fler som jag aldrig använder. Kan kalenderdata finnas där???

Kanske. Kolla.

Vilka konton har du ställt in? Använder du appen Kalender som medföljer i macOS, eller någon annan?

  • Medlem
  • Thailand
  • 2017-12-05 07:36
Ursprungligen av barbapappa_86:

Kanske. Kolla.

Vilka konton har du ställt in? Använder du appen Kalender som medföljer i macOS, eller någon annan?

Använder Kalender i mac OS.
Bifogar bild från inställningarna.

Ursprungligen av Stig R:

Använder Kalender i mac OS.
Bifogar bild från inställningarna.

Och rubinson.se, har du din kalender där om du loggar in via webbgränssnittet?

  • Medlem
  • Thailand
  • 2017-12-06 03:17

Det finns faktiskt en kalender där, en som jag aldrig använt. Jag använder nästan aldrig webbmail. Den är lika tom som den i datorn. Eller ännu tommare. I datorn finns helgdagarna kvar. Den som saknas är en kalender som jag lade till när datorn var ny.

Ursprungligen av Stig R:

...Den som saknas är en kalender som jag lade till när datorn var ny.

Och du är säker på att den kalendern finns på något av de konton du har lagt upp under "internetkonton"? Kan den kanske ligga på något annat konto?

Enligt din bild står flera av kontona som "inaktiva" - kanske kan det ha något med det att göra?

  • Medlem
  • Thailand
  • 2017-12-06 14:42
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Och du är säker på att den kalendern finns på något av de konton du har lagt upp under "internetkonton"? Kan den kanske ligga på något annat konto?

Enligt din bild står flera av kontona som "inaktiva" - kanske kan det ha något med det att göra?

Kalendern låg under rubriken "På min mac" så internetkonton kanske är fel stället söka. Har undvikit internetkonton sedan jag råkade radera väldigt mycket när jag skulle sälja min Ipad och manuellt raderade allt i den. Då raderade Icloud samma uppgifter i alla mina andra enheter. Helt riktigt, men ändå...

  • Medlem
  • Thailand
  • 2017-12-13 10:04

Har fått tillbaka alla mina gamla kalendrar. Loggade in på Icloud. Efter ett tag fanns de på plats.

1
Bevaka tråden