Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilstereo med usb klarar bara Mp3. Hur kan jag batch konvertera?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hoppas någon kan detta - jag behöver en batch m4a till mp3 komverterings funktion/macos applikation som gör ett bra jobb.

Som det är nu så kan itunes konvertera till mp3 men filen hamnar i orignal platsen och det gör det til lite av en skattjakt på ett hundratal mp3:or i lika många olika foldrar... Jag vill kunna markera mina valda dragndrop kopior av m4a filer i finder och konvertera till mp3 som jag sen kan lägga på mitt usb och spela upp i bilen..

Min bilstereo klarar inte m4a.. och nej jag tänker inte köpa ny stereo för att stödja m4a.

All support / förslag på lösning mottages tacksamt!

Adapter är mitt förslag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-12-14 08:25
Ursprungligen av cubeuser_vol2:

Som det är nu så kan itunes konvertera till mp3 men filen hamnar i orignal platsen och det gör det til lite av en skattjakt på ett hundratal mp3:or i lika många olika foldrar... Jag vill kunna markera mina valda dragndrop kopior av m4a filer i finder och konvertera till mp3 som jag sen kan lägga på mitt usb och spela upp i bilen..

Om du jobbar i iTunes:

Tips 1: Synliggör MP3or

Välj fliken Bibliotek->Låtar.
Antingen:
1. Menyn Innehåll->Visa Visningsalternativ. Fliken Arkiv. Kryssa i Typ.
2. Kontrollklicka på ett kolumnhuvud. Välj Typ i menyn
Observera att du kan byta plats på kolumnerna genom att klicka och dra.

Typen MP3 heter MPEG-ljudfil.

Genom att klicka på ett kolumnhuvud kan du sortera på den kolumnen och se alla dina MP3:or.

Tips 2: Gör smart spellista
Menyn Arkiv->Ny->Smart Spellista...
Sätt: typ, är, "MPEG-ljudfil"
Välj fler villkor om du vill efter behag
Klicka i Live-uppdatering.
Klicka på OK.
Döp om den smarta spellistan efter behag.

Nu kan du gå in i din smarta spellista och se alla MP3-filer. Du kan nu i iTunes markera låtar i denna spellista och dra till din USB-sticka.

Med detta sagt, iTunes är inte så smart i Artist eller Album-vyn då man har flera kodningar av samma låt men jag tänkte ändå det kunde vara bra att visa vad som går.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-12-14 10:36

Tips 2 brukar jag använda, väldigt smidigt.

Ursprungligen av cubeuser_vol2:

Hoppas någon kan detta - jag behöver en batch m4a till mp3 komverterings funktion/macos applikation som gör ett bra jobb.

Som det är nu så kan itunes konvertera till mp3 men filen hamnar i orignal platsen och det gör det til lite av en skattjakt på ett hundratal mp3:or i lika många olika foldrar... Jag vill kunna markera mina valda dragndrop kopior av m4a filer i finder och konvertera till mp3 som jag sen kan lägga på mitt usb och spela upp i bilen..

Min bilstereo klarar inte m4a.. och nej jag tänker inte köpa ny stereo för att stödja m4a.

All support / förslag på lösning mottages tacksamt!

Jag var lite negativ till om jag skulle få någon respons denna sidan året men oj! Vilken snabb respons! Stort tack för alla tips! God Jul allihopa!

1
Bevaka tråden