Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med HBO Nordic efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

UPPDATERAD. Efter den senaste uppdateringen till Android verkar appen HBO Nordic dras med stora problem och användare rapporterar om frekvent kraschande och en oförmåga att strömma via Chromecast.

Läs hela artikeln här

Tänk om det hade framgått redan i rubriken att det handlade om en Android-app...

Då hade jag aldrig klickat på den här tråden/artikeln.

#clickbait

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-12-14 11:39
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Tänk om det hade framgått redan i rubriken att det handlade om en Android-app...

Då hade jag aldrig klickat på den här tråden/artikeln.

#clickbait

Även om artikeln inte tar upp det så är det strul på AppleTV med, min har bråkat i flera månader.

Precis som många andra hade jag länge problem med HBO-appen på AppleTV.
Till sist raderade jag appen och installerade om den, och efter det har det fungerat *problemfritt*!

Min gissning är att cache och/eller inställningsfilerna som HBO skapar blir korrupta av någon anledning (eftersom en ren uppdatering inte hjälper, utan man måste verkligen radera allt som har med appen att göra).

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-12-14 13:28
Ursprungligen av carlsson:

Precis som många andra hade jag länge problem med HBO-appen på AppleTV.
Till sist raderade jag appen och installerade om den, och efter det har det fungerat *problemfritt*!

Min gissning är att cache och/eller inställningsfilerna som HBO skapar blir korrupta av någon anledning (eftersom en ren uppdatering inte hjälper, utan man måste verkligen radera allt som har med appen att göra).

Har tänkt testa det men inte fått tummen ur.
Låter ju lovande

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-12-14 18:30
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Tänk om det hade framgått redan i rubriken att det handlade om en Android-app...

Då hade jag aldrig klickat på den här tråden/artikeln.

#clickbait

Vad tråkigt att du känner dig vilseledd!
Om det är någon tröst kan du i alla fall glädjas över att du själv inte dras med problemet, då jag gissar att du själv inte kör Android

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-12-15 00:09

Jag har varit bortrest några dagar så vet inte om uppdateringen till ATV appen kom samtidigt som till Android, men den verkar ha löst mina problem iaf. Första intrycket är att de förbättrat interfacet, och fixat så play/pause funkar som man förväntar sig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-12-15 08:02
Ursprungligen av Json_81:

Jag har varit bortrest några dagar så vet inte om uppdateringen till ATV appen kom samtidigt som till Android, men den verkar ha löst mina problem iaf. Första intrycket är att de förbättrat interfacet, och fixat så play/pause funkar som man förväntar sig!

Jag har hört från flera att interfacet blivit bättre!
Men fortfarande inte några profiler?

Ursprungligen av Ischy:

Vad tråkigt att du känner dig vilseledd...

Ja, jag tycker att det är trist att redaktionen medvetet gör lite vaga rubrikformuleringar ibland - för att få fler klick.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, jag tycker att det är trist att redaktionen medvetet gör lite vaga rubrikformuleringar ibland - för att få fler klick.

Det är trist att du utgår från att vi medvetet försöker vilseleda läsarna, så är det absolut inte. Skälet att vi skulle "jaga klick" är också fel; det är inte vad det handlar om, och även om det hade varit det skulle det knappast göra stor skillnad om vi skrev rubriken på ett annat sätt.

Ursprungligen av jakobnilsson:

...knappast göra stor skillnad om vi skrev rubriken på ett annat sätt.

Självklart hade det gjort stor skillnad. Jag vågar påstå att om det hade stått ”Problem med HBO Nordics Android-app...” så hade minst hälften av dem som klickade låtit bli att klicka.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Självklart hade det gjort stor skillnad. Jag vågar påstå att om det hade stått ”Problem med HBO Nordics Android-app...” så hade minst hälften av dem som klickade låtit bli att klicka.

Hur många procent mer eller mindre som hade klickat eller inte klickat kan vi ju båda bara spekulera kring. Jag menar är att de som läser bara rubriken utan att se ingressen är väldigt få eftersom de allra flesta kommer till artikeln från framsidan. Så även om det hade varit "minst hälften" av dessa som låtit bli att klicka hade det inte gjort någon anmärkningsvärd skillnad vad gäller klick totalt sett.

Men det här har vi gått igenom flera gånger redan, och det finns redan en tråd för diskussion i ämnet. Så i vanlig ordning hänvisar jag dig dit för vidare samtal

https://www.99.se/forum/p/2329576

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-12-18 00:02

+1 till @Jesper Ohlsson. Jag går aldrig in via framsidan, utan alltid (undantagslöst) via Nya inlägg.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-12-18 09:11
Ursprungligen av Ischy:

Jag har hört från flera att interfacet blivit bättre!
Men fortfarande inte några profiler?

Nej inte vad jag sett.

1
Bevaka tråden