Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synaptics massproducerar fingeravtrycksläsare som placeras under skärmen

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Snart kan fingeravtrycksläsare i knappar vara ett minne blott. Företaget Synaptics går nu ut med att de har börjat massproducera sensorerna som monteras under skärmen på mobiltelefonen.

Läs hela artikeln här

Känns nånstans lite troligt att Samsung anammar det här, men är det nån som tror att Apple kommer erbjuda oss Touch ID och Face ID på någon framtida telefon?

Osvuret är bäst men det känns inte så troligt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-12-14 16:32

Spännande. Men jag väntar på kamera under skärmen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-12-14 18:31
Ursprungligen av iSweden:

Spännande. Men jag väntar på kamera under skärmen.

Oh. my. god. Har aldrig ens tänkt tanken. Men det hade varit fantastiskt!
Skulle det innebära att vi skulle slippa bumps på baksidorna av telefonerna också tror du?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-12-14 18:32
Ursprungligen av Ida Blix:

Känns nånstans lite troligt att Samsung anammar det här, men är det nån som tror att Apple kommer erbjuda oss Touch ID och Face ID på någon framtida telefon?

Jag skulle gärna se en återkomst av Touch ID!

.

Ursprungligen av Ischy:

Oh. my. god. Har aldrig ens tänkt tanken. Men det hade varit fantastiskt!
Skulle det innebära att vi skulle slippa bumps på baksidorna av telefonerna också tror du?

När linsen sticker ut är det mindre risk för skador på optiken. Kanske inte snyggt...

  • Medlem
  • 2017-12-14 22:16
Ursprungligen av Ida Blix:

Känns nånstans lite troligt att Samsung anammar det här, men är det nån som tror att Apple kommer erbjuda oss Touch ID och Face ID på någon framtida telefon?

Kommer troligen i Note 9

  • Medlem
  • 2017-12-14 22:17
Ursprungligen av Ischy:

Oh. my. god. Har aldrig ens tänkt tanken. Men det hade varit fantastiskt!
Skulle det innebära att vi skulle slippa bumps på baksidorna av telefonerna också tror du?

Är bara Apple som har kvar bumpen
De kunde säkert byggt bort den om de ville

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-12-14 22:18
Ursprungligen av Ischy:

Oh. my. god. Har aldrig ens tänkt tanken. Men det hade varit fantastiskt!
Skulle det innebära att vi skulle slippa bumps på baksidorna av telefonerna också tror du?

Jag har tänkt tanken länge, men fram för allt för frontkamera/FaceTime. Kameran bakom display skulle lösa många problem. Först då kan hela fronten på smartphones och paddor utgöras av endast en enda stor skärm. Och när man pratar med andra så tittar man varandra i ögonen. Inte som idag när vi är tvungna att titta snett utanför skärmytan och in i kameran.

Jag tror att det kommer, troligen finns redan tekniken.

  • Medlem
  • 2017-12-14 22:19
Ursprungligen av BlackSmp:

Osvuret är bäst men det känns inte så troligt

Håller med dig om det
Apple har satsat allt på Face ID och om de skulle lägga till Touch ID igen är det ett misslyckande i deras egna ögon medan jag gillar valmöjligheter

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2017-12-15 07:38
Ursprungligen av PaO:

Håller med dig om det
Apple har satsat allt på Face ID och om de skulle lägga till Touch ID igen är det ett misslyckande i deras egna ögon medan jag gillar valmöjligheter

Om Apple anammar det så kommer de förmodlingen re-branda Touch ID som något nytt och ser det inte som ett misslyckande ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-12-15 08:01
Ursprungligen av PaO:

Håller med dig om det
Apple har satsat allt på Face ID och om de skulle lägga till Touch ID igen är det ett misslyckande i deras egna ögon medan jag gillar valmöjligheter

Det känns som att de lägger alla (Eller I alla fall många) ägg i en korg. https://www.99.se/artikel/11109-apple-storsat...

  • Medlem
  • 2017-12-15 16:02
Ursprungligen av Ischy:

Det känns som att de lägger alla (Eller I alla fall många) ägg i en korg. https://www.99.se/artikel/11109-apple-storsat...

Ja och jag är för valfrihet och möjligheter istället för att någon skall bestämma åt mig. Kanske därför jag har en Note 8 istället för iPhone X och är dessutom hel nöjd ?

Ursprungligen av iSweden:

Spännande. Men jag väntar på kamera under skärmen.

Det finns väl redan. Eller var sitter Face ID kameran på X. Om du vill ha huvudkamerorna också under skärmen så får du vända på telefonen för att ta en bild. Svårt att kolla in motivet samtidigt......?

  • Medlem
  • 2017-12-15 23:26
Ursprungligen av adress@mac:

Det finns väl redan. Eller var sitter Face ID kameran på X. Om du vill ha huvudkamerorna också under skärmen så får du vända på telefonen för att ta en bild. Svårt att kolla in motivet samtidigt......?

Den sitter i alla fall inte under skärmen utan i det området högst upp som på utrikiska brukar kallas "notch". Hade kameran och de andra prylarna där fungerat under en skärm så hade inte X haft sina "öron".

Och för övrigt så inser man snart, om man kollar på baksidan, att kamerorna där inte heller finns under skärmen.

Senast redigerat 2017-12-15 23:49
1
Bevaka tråden