Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samtalsproblem iphone X

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Flera som jag ringer upplever att det är sjukt dålig ljudkvalite från X'en, inte alls något problem med en 7+ som jag hade tidigare.

Det folk säger är att orden försvinner, att det hackar när jag pratar osv osv.

Har testat både via wifi samtal och vanligt.

Är det någon som har någon bra lösning på det eller någon som upplevt liknande problem?

Mvh Martin

Upplevde samma idag, har funkat klockrent hittills.

Ursprungligen av zwizzen:

Hej!

Flera som jag ringer upplever att det är sjukt dålig ljudkvalite från X'en, inte alls något problem med en 7+ som jag hade tidigare.

Det folk säger är att orden försvinner, att det hackar när jag pratar osv osv.

Har testat både via wifi samtal och vanligt.

Är det någon som har någon bra lösning på det eller någon som upplevt liknande problem?

Mvh Martin

jupp jag har samma problem, men har bara haft telefonen i ett par dagar.

Testa att flytta sim-kortet till en annan telefon.

• samma fel = felanmäl till operatör.
• inte samma fel = testa en återställning, sen service.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-12-17 15:56

Vad använder ni för fodral och var håller ni era fingrar under samtal?

Iphonen har effektiv reducering av bakgrundsljud som sätts ur spel om inte alla mikrofoner fungerar. Exempelvis så kan ett flipfodral som hålls uppvikt under samtal antingen täcka för mikrofonen på baksidan, eller leda rösten till baksidan så att samtalsrösten uppfattas som del av bakgrundsbullret som skall filtreras bort.

Kan felsöka om det hjälper att stänga av under Inställningar > Allmänt > Hjälpmedel > Bruseleminering.

Ursprungligen av IngoX:

Vad använder ni för fodral och var håller ni era fingrar under samtal?

Iphonen har effektiv reducering av bakgrundsljud som sätts ur spel om inte alla mikrofoner fungerar. Exempelvis så kan ett flipfodral som hålls uppvikt under samtal antingen täcka för mikrofonen på baksidan, eller leda rösten till baksidan så att samtalsrösten uppfattas som del av bakgrundsbullret som skall filtreras bort.

Kan felsöka om det hjälper att stänga av under Inställningar > Allmänt > Hjälpmedel > Bruseleminering.

Man använder inte fodral

Jag startade om telefonen och nu verkar det låta bra igen, pratar dock inte så ofta så återkommer när jag provat mer.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-01-12 12:03

Samma problem här. Folk som ringer upp mig säger att det låter som om jag har telefonen i fickan. Det finns en lång tråd på Apples forumsidor om detta och vissa menar att det har med Apples plånboksfodral som ställer till det och andra menar att lösningen är att koppla ifrån bruselimineringen som IngoX föreslår. Det enda sättet jag kan få bättre ljudkvalitet på är att koppla om till högtalare.

https://discussions.apple.com/thread/8148391?start=0&tstart=0

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2018-01-12 15:37

Har också upplevt liknande beteende, men jag hade också problem med min 6:a så jag tror att det är mjukvara som strular.

Jag har grova problem med BT till min nya Audi. Kopplingen är igång men samtliga jag ringer eller som ringer mig säger att jag får "robotröst". Omstart av iPhone X hjälper tillfälligt. Sen återkommer problemet..

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-02-06 08:36

Jag åkte in till Apple på Emporia och bytte ut Apple's plånboksfodral för några veckor sedan och sen dess har ingen påtalat att de inte kan höra mig.

Ursprungligen av Jedih:

Jag åkte in till Apple på Emporia och bytte ut Apple's plånboksfodral för några veckor sedan och sen dess har ingen påtalat att de inte kan höra mig.

Vilket fodral köpte du? Har du lust att länka till det?

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-04-05 09:06
Ursprungligen av Emillight:

Vilket fodral köpte du? Har du lust att länka till det?

Jag bytte ut plånboksskalet till Apples vanliga svarta läderskal istället och har inte haft några problem sen dess. Personen på Apple erkände t.o.m. att vissa iPhone X-användare hade ljudproblem med Apples plånboksskal och bytte ut mitt direkt.

Länk till läderskalet

1
Bevaka tråden