Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket ska jag ta betalt för mässväggar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har gjort 4 st mässväggar. AD och komplett originalarbete. En dominerande stor huvudbild samt två-tre småbilder på varje vägg. Kortare textrubriker. Basic bildredigering av alla bilder samt mera avancerad friläggning etc av två stora bilder.
Har kommit med förslag på både text och bildkombinationer. Mycket bollande fram och åter.
Kunden är ett avancerat mindre teknikföretag som det går rätt bra för.
Kunden blev mycket nöjd med resultatet.

Har rätt dålig koll på hur många timmar jag lagt ned, men mellan tummen och pekfingret. Vad skulle låta rimligt att ta betalt?
Ge mig en siffra, please

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-12-20 09:46

Du får nog uppsatta tiden. Stor skillnad på 2, 20 eller 200 timmar.

Ursprungligen av kenjon:

Du får nog uppsatta tiden. Stor skillnad på 2, 20 eller 200 timmar.

Tack för svaret. Det är i och för sig sant. Problemet är att jag bara sporadiskt gör sånt här, vilket gör att jag inte vet hur fort eller långsamt jag jobbar. Tänkte om någon som är hyfsat van vet ungefär hur lång tid det tar eller vilken siffra jag ska skriva på fakturan?

Ursprungligen av Alltiallosnubben:

Har gjort 4 st mässväggar. AD och komplett originalarbete. En dominerande stor huvudbild samt två-tre småbilder på varje vägg. Kortare textrubriker. Basic bildredigering av alla bilder samt mera avancerad friläggning etc av två stora bilder.
Har kommit med förslag på både text och bildkombinationer. Mycket bollande fram och åter.
Kunden är ett avancerat mindre teknikföretag som det går rätt bra för.
Kunden blev mycket nöjd med resultatet.

Har rätt dålig koll på hur många timmar jag lagt ned, men mellan tummen och pekfingret. Vad skulle låta rimligt att ta betalt?
Ge mig en siffra, please

Fick tips från annat håll att t ex 12 tim x 900 kr skulle vara rimligt.

1
Bevaka tråden