Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Detaljer om Galaxy S9 verkar ha läckt ut

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På uppdateringssidan för mjukvaran Soundcamp kan Samsung ha råkat avslöja designen för sin kommande flaggskeppstelefon.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-12-20 19:45

Hoppas att Samsung stoppar i tillräckligt med RAM denna gång ?

Ursprungligen av PaO:

Hoppas att Samsung stoppar i tillräckligt med RAM denna gång ?

Jo de är nog inte så dumma att de kör med 4GB ram igen speciellt när konkurrenterna kört 6GB även innan s8 släpptes. Eller så väljer de medvetet för lite ram så folk uppgraderar oftare.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-12-21 10:10
Ursprungligen av PaO:

Hoppas att Samsung stoppar i tillräckligt med RAM denna gång ?

Men upplever du att mängden primärminne faktiskt blir ett problem i praktiken? Det kanske ser sämre ut på specifikationerna, men jag har inte upplevt att mängden RAM har ställt till det för mig i praktiken.

Ursprungligen av ekloev:

Men upplever du att mängden primärminne faktiskt blir ett problem i praktiken? Det kanske ser sämre ut på specifikationerna, men jag har inte upplevt att mängden RAM har ställt till det för mig i praktiken.

Och du har använt en galaxy s8 med appar från 2018/2019 och Android 9? Ramminnet är alltid bra att dra till med rejält om man vill att enheten ska ha en lång livslängd.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-12-21 10:40
Ursprungligen av Jonatatatan:

Och du har använt en galaxy s8 med appar från 2018/2019 och Android 9? Ramminnet är alltid bra att dra till med rejält om man vill att enheten ska ha en lång livslängd.

Nej, men det var ju inte heller frågan. "Denna gång" syftar ju till att det var för lite RAM förra gången, och det upplevde jag inte med Galaxy S8 och Android 7. Mjukvaran kunde lagga på sina ställen, men det beror på användarmiljön och optimeringar av mjukvaran, inte för liten mängd minne.

Ursprungligen av ekloev:

Nej, men det var ju inte heller frågan. "Denna gång" syftar ju till att det var för lite RAM förra gången, och det upplevde jag inte med Galaxy S8 och Android 7. Mjukvaran kunde lagga på sina ställen, men det beror på användarmiljön och optimeringar av mjukvaran, inte för liten mängd minne.

Tänk de som köper en S8 billigt inför släppet av S10 då ska de ha den i 24 månader alltså in på 2021. 4GB i S8 räcker väl men det är inte mycket. Och flera konkurrenter kör ju med 6 och 8GB .

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-12-21 13:15
Ursprungligen av Jonatatatan:

Tänk de som köper en S8 billigt inför släppet av S10 då ska de ha den i 24 månader alltså in på 2021. 4GB i S8 räcker väl men det är inte mycket. Och flera konkurrenter kör ju med 6 och 8GB .

Nej absolut, men det hänger på om de nya apparna börjar kräva mer primärminne än de gör i dagsläget. 4 GB har inte varit ett problem under den tiden jag använt telefonerna i år, men det kan absolut bli mer så under åren som kommer. Jag tror dock det större problemet här är att systemuppdateringarna kommer bli sämre när Samsung har släppt nya telefoner, det är det största gisslet de och andra Android-aktörer lider av. När Samsung släpper Android 9 till S8 kanske den är så pass dåligt optimerad att mjukvaran känns slö och seg, utan att det är begränsad minnesmängd som är boven i dramat. Men absolut, appar kan bli mer minneskrävande framöver, och en telefon som använts ett tag har fler processer och tjänster i bakgrunden som norpar åt sig primärminne.

1
Bevaka tråden