Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad Google bör göra 2018

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det är inte bara Samsung och Apple vi önskar saker ifrån, här kommer också vår önskelista till Google för 2018.

Läs hela artikeln här

Jag önskar att dialogflow.com får stöd för svenska.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-12-30 16:12

Google Assistant på svenska!

Jag önskar Google Pixel Buds till Sverige tillsammans med Google Assistant på svenska.

  • Medlem
  • 2017-12-30 19:43

Jaa en vidare utveckling av Chromecast hade varit underbart. Speciellt då man är Chromecast beroende ?

Google får gärna komma till Sverige, ja.

Allt detta låter underbart! men hur stor är chansen att detta faktiskt kommer? från 1 till 100?

Ursprungligen av iztein:

Allt detta låter underbart! men hur stor är chansen att detta faktiskt kommer? från 1 till 100?

Jag skulle säga att chansen att allt slår in är runt 30% stor tyvärr.

Ursprungligen av TheiPad:

Jag skulle säga att chansen att allt slår in är runt 30% stor tyvärr.

ahaa attans... Men Android Pay då? är chansen där 0 % typ?

Ursprungligen av iztein:

ahaa attans... Men Android Pay då? är chansen där 0 % typ?

Jag skulle gissa på omkring 40% chans att vi får Android Pay här i Sverige tyvärr.

Ursprungligen av TheiPad:

Jag skulle gissa på omkring 40% chans att vi får Android Pay här i Sverige tyvärr.

Tack

Ursprungligen av iztein:

Tack

Varsågod.

Ursprungligen av TheiPad:

Varsågod.

Kanske inte direkt Google relaterat men för Android eko systemet/mobiltillverkarna blir det en stor sak. 2018 blir genombrottet för fingeravtrycksläsare under displayen:
http://www.mobilanyheter.net/2017/12/leagoo-s...

Leagoo S9 blir först ut, men Samsung, Huawei med flera lär följa efter. En spännande teknik. Men lite illavarslande för Apple eftersom de så hårt har gått in för FaceID. Jag tror de är för envisa för att ändra sig och implementera den tekniken i framtida mobiler.

Mitt förslag: Lägg ner söktjänsten Google.com och sälj YouTube.
?

Ursprungligen av johnh3:

Kanske inte direkt Google relaterat men för Android eko systemet/mobiltillverkarna blir det en stor sak. 2018 blir genombrottet för fingeravtrycksläsare under displayen:
http://www.mobilanyheter.net/2017/12/leagoo-s...

Leagoo S9 blir först ut, men Samsung, Huawei med flera lär följa efter. En spännande teknik. Men lite illavarslande för Apple eftersom de så hårt har gått in för FaceID. Jag tror de är för envisa för att ändra sig och implementera den tekniken i framtida mobiler.

Är det bara jag som tycker mobilen på bilden i länken du bifogar är väldigt lik iPhone X?

Ursprungligen av TheiPad:

Är det bara jag som tycker mobilen på bilden i länken du bifogar är väldigt lik iPhone X?

Ja vissa Kinesiska märken är inte blyga med att kopiera rakt av. Men det blir ju andra som inte ser ut som iPhone X förstås.

Ursprungligen av johnh3:

Ja vissa Kinesiska märken är inte blyga med att kopiera rakt av. Men det blir ju andra som inte ser ut som iPhone X förstås.

Det låter logiskt men jag tycker att de däringa kineserna kan väl hitta på en ny design istället för att stjäla en!

  • Medlem
  • 2017-12-31 23:02
Ursprungligen av TheiPad:

Är det bara jag som tycker mobilen på bilden i länken du bifogar är väldigt lik iPhone X?

Att vissa kinesiska märken skulle kopiera iPhone X rakt av var ju väntat men att Huawei skulle göra det var snarare oväntat då de kommit starkt 2017

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2018-01-01 22:44

Google Assistant på svenska (+ Google Home i Sverige) och Android pay skulle vara trevligt

Smartklockor med Android Wear verkar inte gå någonstans, utan har stagnerat. Google borde ta tag i det och göra en egen klocka ungefär som Apple.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-01-02 21:23

Putsa vidare på Google Maps och Google Books (!) så att de kommer upp i nivå med övriga tjänster.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-04 14:39
Ursprungligen av johnh3:

Smartklockor med Android Wear verkar inte gå någonstans, utan har stagnerat. Google borde ta tag i det och göra en egen klocka ungefär som Apple.

Ja det ryktades om en Pixel-klocka under fjolåret, men inget hände. Tror också att något liknande behövs för att Android Wear verkligen ska ta fart, det nuvarande utbudet lämnar verkligen en del att önska.

1
Bevaka tråden