Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Analytiker spår 40 procents chans att Apple köper Netflix

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har ryktesvis kämpat länge för att slå sig in på marknaden för tv- och videotjänster, och om vi ska tro på analytiker kanske de gör det genom uppköp.

Läs hela artikeln här

Jag spår att det är 60% chans att det inte sker.

Ursprungligen av keptang:

Jag spår att det är 60% chans att det inte sker.

Hehe, jag hoppas också verkligen inte. Det skulle vara synd om de slogs ihop, det är nyttigt mer flera olika aktörer. Det blir liksom både mer nyanserat innehåll och mer spännande produkter, konkurrens är bra!

Senast redigerat 2018-01-02 19:14

Ja, sedan så tvingar dom dig att installera iTunes för att ens kunna se programmen! RIDÅ!

  • Medlem
  • 2018-01-02 21:06
Ursprungligen av keptang:

Jag spår att det är 60% chans att det inte sker.

Vi får se, Netflix plöjer ned lånade pengar och bär det så händer det inte, men brister det så kanske Apple köper spillrorna ?

Ursprungligen av amandareventlid:

Hehe, jag hoppas också verkligen inte. Det skulle vara synd om de slogs ihop, det är nyttigt mer flera olika aktörer. Det blir liksom både mer nyanserat innehåll och mer spännande produkter, konkurrens är bra!

Fast det blir ju inte färre aktörer om Apple köper det, däremot får Netflix mer kapital, så jag ser det inte som en nackdel.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2018-01-02 21:36

Håller med om 60%-inlägget. Det känns inte troligt, även om det såklart inte är otänkbart. Men men, den som lever får se.

Netflix är ett fint bolag och det kan vara ett strategiskt drag från Apple i sådana fall.

Sen kommer allt på Netflix att bli PG13...

Vore ju helt underbart att få tillgång till hela iTunes film- och seriebibliotek för en fast månadspeng! *dräggel*

...men det känns ändå osannolikt tyvärr....

Disneys streamingtjänst kommer ta enorma marknadsandelar kanske till och med gå om Netflix.
Jag ser nog hellre att Apple köper HBO och sen satsar.
Då kan vi kanske få 3-4 jättar.
• Apple/HBO
• Netflix
• Disney
• Amazon?

Apple/HBO? Var kommer det ifrån? Ryktas det om att Apple ska köpa HBO? Och köpa Netflix?

Ursprungligen av Chaosstar:

Disneys streamingtjänst kommer ta enorma marknadsandelar kanske till och med gå om Netflix.
Jag ser nog hellre att Apple köper HBO och sen satsar.
Då kan vi kanske få 3-4 jättar.
• Apple/HBO
• Netflix
• Disney
• Amazon?

Ursprungligen av Chaosstar:

Disneys streamingtjänst kommer ta enorma marknadsandelar kanske till och med gå om Netflix.
Jag ser nog hellre att Apple köper HBO och sen satsar.
Då kan vi kanske få 3-4 jättar.
• Apple/HBO
• Netflix
• Disney
• Amazon?

Hur tänker du nu? Blir ju lika många jättar om Apple köper Netflix och HBO har jag svårt att tänka mig är av intresse för Apple.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-03 15:24
Ursprungligen av Hank Solo:

Fast det blir ju inte färre aktörer om Apple köper det, däremot får Netflix mer kapital, så jag ser det inte som en nackdel.

Jag är lite tudelad inför ett sådant köp, om det skulle ske. Å ena sidan gillar jag inte tanken på att en produkttillverkare köper en tjänst som används av den stora allmänheten, som kan använda en myriad av produkter. Att Apple, tillverkare av Iphones och Apple TV:s, köper en tjänst för strömmande video känns något obehagligt. De kanske skulle låta tjänsten bli allmänt tillgängligt efter uppköpet, likt Apple Music finns tillgängligt även för Android, men apparna och användarupplevelsen skulle kunna bli sämre. Jag vill inte att mitt val av telefonmärke ska avgöra hur bra min Netflix-upplevelse är.

Å andra sidan skulle Apple med sina stora finansiella muskler kunna leda till att Netflix tar fram ännu bättre serier och kan köpa in fler filmer, så det behöver ju inte bli helt och hållet negativt. Nu är hela affären fortfarande högst spekulativ, men om den faktiskt skulle äga rum hade jag hållit noga koll på hur bra den fungerar för den som vill leva ett prylmässigt leverantörsoberoende liv.

Ursprungligen av Demiurgen:

Apple/HBO? Var kommer det ifrån? Ryktas det om att Apple ska köpa HBO? Och köpa Netflix?

Vem har sagt det då?
Det jag sa var att jag hade föredragit om Apple köper HBO framför Netflix för att skapa jämnstora jättare.

Ursprungligen av ekloev:

Jag är lite tudelad inför ett sådant köp, om det skulle ske. Å ena sidan gillar jag inte tanken på att en produkttillverkare köper en tjänst som används av den stora allmänheten, som kan använda en myriad av produkter. Att Apple, tillverkare av Iphones och Apple TV:s, köper en tjänst för strömmande video känns något obehagligt. De kanske skulle låta tjänsten bli allmänt tillgängligt efter uppköpet, likt Apple Music finns tillgängligt även för Android, men apparna och användarupplevelsen skulle kunna bli sämre. Jag vill inte att mitt val av telefonmärke ska avgöra hur bra min Netflix-upplevelse är.

Å andra sidan skulle Apple med sina stora finansiella muskler kunna leda till att Netflix tar fram ännu bättre serier och kan köpa in fler filmer, så det behöver ju inte bli helt och hållet negativt. Nu är hela affären fortfarande högst spekulativ, men om den faktiskt skulle äga rum hade jag hållit noga koll på hur bra den fungerar för den som vill leva ett prylmässigt leverantörsoberoende liv.

Jag tror ärligt talat inte Apple skulle ändra strukturen för mycket, utan till större delen bibehålla den som den är idag då de fortfarande är intresserade av att tjäna pengar, skilnaden skulle vara de finansiella musklerna de kan tillföra.

Ursprungligen av Hank Solo:

Hur tänker du nu? Blir ju lika många jättar om Apple köper Netflix och HBO har jag svårt att tänka mig är av intresse för Apple.

Varför skulle Apple köpa båda?
Det jag skrev var att Disneys kommande tjänst troligen kommer att på kort tid bli lika stor som Netflix, så jag hade föredragit att Apple köper en mindre tjänst (helst HBO) om de nu ska köpa en streamingtjänst, för då skapas 3 stora individuellt intressanta jättar.

Ursprungligen av Chaosstar:

Varför skulle Apple köpa båda?
Det jag skrev var att Disneys kommande tjänst troligen kommer att på kort tid bli lika stor som Netflix, så jag hade föredragit att Apple köper en mindre tjänst (helst HBO) om de nu ska köpa en streamingtjänst, för då skapas 3 stora individuellt intressanta jättar.

Sorry, förstår att det jag skrev blev fel, jag menade inte att de skulle köpa båda, utan det skulle stå:
”Blir ju lika många jättar vare sig Apple köper Netflix eller HBO”

HBO är inte ens ett intressant val för Apple.

Ursprungligen av Hank Solo:

Sorry, förstår att det jag skrev blev fel, jag menade inte att de skulle köpa båda, utan det skulle stå:
”Blir ju lika många jättar vare sig Apple köper Netflix eller HBO”
HBO är inte ens ett intressant val för Apple.

Jag tänkte mig mer att jättarna blir mer jämnstora (som i att jättar är oundvikligt).

Svårt att säga, Apple brukar inte alltid köpa de stora redan säkra korten utan mindre företag för att få en grund att skapa Apple-magi med. HBO är långt ifrån störst, men en rätt bra grund. Jag tror att Netflix blir för jobbigt att tämja för Apple just nu.
Men vi får se.

Ursprungligen av Chaosstar:

Jag tänkte mig mer att jättarna blir mer jämnstora (som i att jättar är oundvikligt).

Svårt att säga, Apple brukar inte alltid köpa de stora redan säkra korten utan mindre företag för att få en grund att skapa Apple-magi med. HBO är långt ifrån störst, men en rätt bra grund. Jag tror att Netflix blir för jobbigt att tämja för Apple just nu.
Men vi får se.

Då HBO är ”Home of series” och Netflix är mer brett så tror jag HBO går bort. ?

Ursprungligen av Hank Solo:

Då HBO är ”Home of series” och Netflix är mer brett så tror jag HBO går bort. ?

Nja är inte så säker på det. Apple behöver bara en grund att bygga vidare på. Jag tror inte Apple anser att Netflix är värt vad det kostar även om Apple har råd.
Men vi får se, mest troligt är väl att Apple inte köper nån stor streamingtjänst alls just nu.

  • Medlem
  • 2018-01-04 06:06
Ursprungligen av Chaosstar:

Nja är inte så säker på det. Apple behöver bara en grund att bygga vidare på. Jag tror inte Apple anser att Netflix är värt vad det kostar även om Apple har råd.
Men vi får se, mest troligt är väl att Apple inte köper nån stor streamingtjänst alls just nu.

Japp frågan är vad Apple tänker göra med iTunes och Apple music gällande egen produktion av serier och film 2018. Intressant och spännande ?

1
Bevaka tråden