Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sångare söker band i Norrköping

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan

Just nu söker jag ett band som vill syssla lite med metal och rock i Norrköping. Vad tycker ni om min röst på dessa tre inspelningar? Jag har sjungit i flera år.

https://vocaroo.com/i/s1wzplZRRSB5

https://vocaroo.com/i/s1hfu3Y9Gwr8

https://vocaroo.com/i/s0diLq6un01W

Ursprungligen av GrodanBoll27:

Hejsan

Just nu söker jag ett band som vill syssla lite med metal och rock i Norrköping. Vad tycker ni om min röst på dessa tre inspelningar? Jag har sjungit i flera år.

https://vocaroo.com/i/s1wzplZRRSB5

https://vocaroo.com/i/s1hfu3Y9Gwr8

https://vocaroo.com/i/s0diLq6un01W

härlig tolkning av Desert Plains! lycka till.

Tyvärr inte speciellt bra och lär kräva autotune för att bli lyssningsbart. Instabil röst och genomgående stora problem att hålla tonen. Du bad om kritik, så hoppas du inte tar illa upp.

Ursprungligen av MultiMan:

Tyvärr inte speciellt bra och lär kräva autotune för att bli lyssningsbart. Instabil röst och genomgående stora problem att hålla tonen. Du bad om kritik, så hoppas du inte tar illa upp.

Vad är det som inte låter bra då? Jag har hållit på att sjunga i flera år? Aja jag vet om att jag sjunger bra min mamma tycker likadant därför ska jag bli rocksångare och stå på scen en vacker dag.

Ursprungligen av GrodanBoll27:

Vad är det som inte låter bra då? Jag har hållit på att sjunga i flera år? Aja jag vet om att jag sjunger bra min mamma tycker likadant därför ska jag bli rocksångare och stå på scen en vacker dag.

Du låter ungefär som jag gör på fyllan i karaoke, låter kanon i mina öron, förmodligen inte andras.

Ursprungligen av Anderlind:

Du låter ungefär som jag gör på fyllan i karaoke, låter kanon i mina öron, förmodligen inte andras.

Min mamma tycker jag sjunger bra. Men jag ska sjunga live nu i helgen och jag hoppas jag får applåder.

Ursprungligen av GrodanBoll27:

Min mamma tycker jag sjunger bra. Men jag ska sjunga live nu i helgen och jag hoppas jag får applåder.

Hoppas det går bra, lycka till!

Ursprungligen av Anderlind:

Hoppas det går bra, lycka till!

Vi ställde in efter dessa kommentarer här inne så har jag beslutat mig om att sluta sjunga för evigt. Jag ska återgå till att vara talanglös som jag är bäst på.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-01-05 19:42
Ursprungligen av GrodanBoll27:

Min mamma tycker jag sjunger bra. Men jag ska sjunga live nu i helgen och jag hoppas jag får applåder.

Ursprungligen av GrodanBoll27:

Vi ställde in efter dessa kommentarer här inne så har jag beslutat mig om att sluta sjunga för evigt. Jag ska återgå till att vara talanglös som jag är bäst på.

Kl 16:19 - 16:44. Snabba livsavgörande beslut!

Något blev fel här, skulle det inte vara GrodanTroll27?

Ursprungligen av RolexJocke:

Något blev fel här, skulle det inte vara GrodanTroll27?

Jag är inget troll. Jag ringde upp dom i bandet och hörde och ja det gick fort men vissa saker går fort med mig.

  • Medlem
  • 2018-01-05 21:59
Ursprungligen av GrodanBoll27:

Jag är inget troll. Jag ringde upp dom i bandet och hörde och ja det gick fort men vissa saker går fort med mig.

Jaha, du har alltså hittat ett band? Var det inte för att hitta ett band som du skrev här?

Jag är genuint nyfiken på varför man registrerar sig på 99.se för att ställa en sådan här fråga det första man gör. Det måste finnas många andra mer lämpliga ställen att fråga på. Nåväl, lycka till med din karriär inom musiken

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-01-05 22:06

99musik.se hade varit lämpligare

Ursprungligen av Mija:

99musik.se hade varit lämpligare

Ville bara höra era åsikter angående min röst. Men ni säger att jag inte kan sjunga och har ingen framtid inom sång?

Först tänker jag att detta kan inte vara på allvar. Det måste vara ett troll.

Men sen tänker jag på hur det ser ut när de visar auditions till Idol, där det med all tydlighet framgår hur många det finns som totalt saknar självinsikt.

Så det kan nog faktiskt vara på allvar ändå.

Men sluta inte att sjunga! Nej, sjung så mycket du vill och kan. Sjung för att du tycker att det är kul – inte för att det är bra. För det är inte bra.

Det är inte bra. Men sjung för att det är kul och jag gissar att du mår bra av det, så fortsätt.

Kan ni förklara varför det inte låter bra? För jag tycker det låter bra.

Ursprungligen av GrodanBoll27:

Kan ni förklara varför det inte låter bra? För jag tycker det låter bra.

Andra meningen i inlägg #4 sammanfattar det ganska bra.

”Instabil röst och genomgående stora problem att hålla tonen”

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Andra meningen i inlägg #4 sammanfattar det ganska bra.

”Instabil röst och genomgående stora problem att hålla tonen”

Jo men jag har ju en bra röst för iron maiden? Sedan att hålla toner är väl inte speciellt viktigt att kunna som sångare eller?

Ursprungligen av GrodanBoll27:

Jo men jag har ju en bra röst för iron maiden? Sedan att hålla toner är väl inte speciellt viktigt att kunna som sångare eller?

Du borde ta till dig feedback du får här och på andra ställen.

Jag kommer att tänka på denna.

Klicka här för ett gott skratt

Ursprungligen av GrodanBoll27:

Jo men jag har ju en bra röst för iron maiden? Sedan att hålla toner är väl inte speciellt viktigt att kunna som sångare eller?

Bruce Dickinson kan absolut hålla tonen. Metal/hårdrock har ofta väldigt begåvade musiker och sångare även om man kanske inte kan tro det om man inte gillar genren. Dave Murray och Nicko McBrain är för övrigt mina favoriter i ett av de band jag gillar mest.

Jag har lyssnat flitigt på musik i mer än 45 år och har ett omfattande skivbibliotek. Att hålla tonen (inklusive att träffa den rätt menar jag givetvis också om någon missförstod) är det absolut viktigaste enligt mig, allt annat går att träna upp, men saknar man känsla för det så är det rejäl uppförsbacke.

Som någon annan skrev, sjung för att du vill och mår bra av det, det behöver inte vara bra. Vill du ha kritik däremot är det viktigt att vara ärlig.

Edit: Jag gillar Pavarotti ungefär lika mycket som IM, men då pratar vi givetvis om en helt annan nivå, men han var en av de största världen hört, i modern tid iaf. Endast Caruso tycker jag möjligen lät bättre, trots att jag bara hört det via stenkakor. Vår egen Jussi Björling var också fantatsisk.

Håkan Hellström är en sångare som öht inte kan hålla tonen men har ju skördat stora framgångar ändå, så allt är möjligt. Personligen klarar jag inte av att lyssna mer än 10s.

Senast redigerat 2018-01-06 12:32

Jag är sångare i ett Iron Maiden cover band där vi spelar hallowed be thy name. Ingen har klagat på min sång.

Ursprungligen av GrodanBoll27:

...Ingen har klagat på min sång.

Om du bara ska avfärda och ifrågasätta det vi säger – varför kom du hit och frågade efter åsikter?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om du bara ska avfärda och ifrågasätta det vi säger – varför kom du hit och frågade efter åsikter?

För att jag inte förstår varför ni inte tycker det låter bra med dom iron maiden låtar jag sjöng på. Har jag dålig självinsikt kanske?

Ursprungligen av GrodanBoll27:

Har jag dålig självinsikt kanske?

Ja, precis som du bevisat här och på harmonycentral.

Ursprungligen av GrodanBoll27:

För att jag inte förstår varför ni inte tycker det låter bra med dom iron maiden låtar jag sjöng på. Har jag dålig självinsikt kanske?

Du hör väl antagligen inte hur falskt du sjunger. Antingen har man gehör eller så har man det inte (absolut gehör få förunnat).

Jag hade väldigt tidigt förmågan att urskilja om en ton låg rätt eller inte, men kan fortfarande inte sjunga speciellt bra, hur mycket jag än anstränger mig. Kopplingen öra-hjärna-stämband fungerar helt enkelt inte tillräckligt bra, så jag skonar min omgivning.

Tråd låst.

1
Bevaka tråden