Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung CLX-3305W färglaser - död wifi och ljusa kopior

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2018-01-06 18:06

Har en Samsung CLX-3305W multifunktionsskrivare, färglaser som fungerat bra sedan jag köpte den hösten 2014. Nu blir kopiorna och utskrifterna väldigt ljusa. Dessutom verkar sfi-funktionen ha dött. Går ej att använda utan det är kabel som gäller.

Kollar jag supplies info så har jag 32-39% kvar av alla färger och har bara skrivit ut 1500 st. kopior. Imaging unit har 67% kvar och transfer unit 74%.

Jag har hittat följande tips, men blir inte mycket klokare. Vad kan man göra?

Cause of error “Light image” on the printed page

– Enabled toner save.
– Toner cartridge is low
– OPC drum may be faulty by strong light intensity
– Temperature in room is below than 10*C
– Bad contact caused by the toner dirty between the high voltage terminal in the HVPS and the one in the set
– Abnormalities output from the HVPS
How to fix(repair) error “Light image” on the printed page for Samsung clx-3305 printer:

– Disable toner save by change in printer driver.
– Toner refill toner cartridge Samsung clx-3305 and reset toner cartridge chip (replace new chip) or replace new genuine toner cartridge.
– Replace the OPC drum.
– Replace developer.
– After printer is power on, wait 30 minutes then start printing
– Clean up the contact between the high voltage terminal in the HVPS and the one in the se- Replace the new HVPS if the problems are not solved by 4 away above.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-01-06 20:55

Jag passar på ljusa kopior, men frågar hur du avgör/ser att wifi inte fungerar längre på skrivaren?

  • Medlem
  • 2018-01-07 12:34
Ursprungligen av frazze:

Jag passar på ljusa kopior, men frågar hur du avgör/ser att wifi inte fungerar längre på skrivaren?

Wifi-lampan lyser inte längre och trots att wifi är "på" så hittar skrivaren inget nätverk. Kollar jag network config så står de "Not connected" och "No signal".

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-01-07 12:48

Finns det något sätt att göra fabriksåterställning på den via någon panel?

  • Medlem
  • 2018-01-07 17:41
Ursprungligen av frazze:

Finns det något sätt att göra fabriksåterställning på den via någon panel?

Har letat efter info om det men verkar inte att gå att göra direkt på skrivaren. Finns en del filmer på Youtube om hur man återställer firmware men vad jag kan förstå så är det när man vill köra med refill av toner.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-01-07 21:09
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-01-07 21:37
Ursprungligen av Moi:

Har letat efter info om det men verkar inte att gå att göra direkt på skrivaren. Finns en del filmer på Youtube om hur man återställer firmware men vad jag kan förstå så är det när man vill köra med refill av toner.

Du kommer ju åt den via ethernet. Kan du logga in på den ska det gå att via web-gränssnittet återställa till fabriksinställningar.

  • Medlem
  • 2018-01-24 16:26
Ursprungligen av frazze:

Du kommer ju åt den via ethernet. Kan du logga in på den ska det gå att via web-gränssnittet återställa till fabriksinställningar.

Följde instruktionerna på JP-s sida. Återställde skrivare i Mac OS och laddade ner och körde Samsung Wireless settings. Nu fungerar den som den ska igen! Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden