Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 11 = problem med plug n play (?)

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östra Göinge
  • 2018-01-04 20:57

Efter senaste uppdateringen av en av våra iPhones (till iOS 11) så funkar inte längre plug n play (med en annan produkt), så som tidigare. Inte alls rättare sagt.

Fick då höra att det varit någon form av känt fel med just iOS 11.
Googlade och sökte här nu men fick ingen träff.

Från samma håll fick jag indikationer på att problemet skulle vara löst i iOS 11.2 men så är i varje fall inte fallet hos mig.

?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-01-04 21:00
Ursprungligen av Tommy66:

?

Mycket bra att du inte berättar vilken annan produkt det handlar om. Det minskar chansen att hjälpa till.

  • Medlem
  • Östra Göinge
  • 2018-01-04 21:07
Ursprungligen av Mija:

Mycket bra att du inte berättar vilken annan produkt det handlar om. Det minskar chansen att hjälpa till.

Takskärm (bilen).
XTRONS CR108HDS

  • Medlem
  • Östra Göinge
  • 2018-01-07 13:27

Funkar utmärkt med iOS 9.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-01-07 13:40

Hur ansluter du till skärmen?
Är skärmen integrerad i någon bils infotainment-system, i så fall märke och modell?
På vilket sätt funkar det inte som tidigare? Vi har ingen aning om vad ”plug n play” betyder för dig.
Vad fick du för indikationer och från vilket håll?
Du ger väldigt lite ledtrådar för att kunna få någon hjälp.

  • Medlem
  • Östra Göinge
  • 2018-01-07 13:53

Återförsäljaren av takskärmen, hänvisade till Apple - och att han sett på Nätet att det varit strul med plug n play för iOS11 (samt att ngn hade blivit av med problemen efter 11.2).

Ansluter till skärmen via HDMI-kabel och adapter Apple Lightning till HDMI.

"Plug n play"... Tja, jag har inte högre kunskap än att det betyder att man ansluter sin device och första gången får bekräfta "Lita på datorn" och att det sedan funkar varje gång - när man ansluter.
Så funkade det på familjens samtliga devices innan uppgradering till iOS11.
Testade nu igen med en iPad där vi har iOS9 och som sagt, nemas problemas med den.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-01-07 14:06

Att jag reagerade på ”plug n play” var för att när jag sökte info hittade detta utlåtande på Xtrons egen sida, men det var i en tråd som handlade om deras inbyggda ljudsystem så det hör inte hit

Citat:

At Xtrons we avoid using phrases like Plug and Play as we know that installation is not always this simple especially with vehicles from the VW Audi group

Nåväl, nu vet vi att du använder skärmen separat med lightning till hdmi-adapter.

Om det inte finns någon annan här som har samma problem med liknande skärm så kanske du har bättre lycka om du söker i eller ställer en fråga i xtrons användarforum:
http://forum.xtrons.co.uk/
eller maila direkt till deras support och berätta om dina problem med anslutning från iOS 11. [email protected]

Senast redigerat 2018-01-07 14:17
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-01-07 14:33

Och förresten, lite vanlig grundläggande felsökning är på sin plats. Kan du tex ansluta iphonen med iOS 11 med adaptern till en annan skärm med hdmi? Testat en omstart av iphonen?

1
Bevaka tråden