Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bahnhof, kan inte skicka mail, får meddelande att mailet är för stort

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-01-10 18:04

Jag försökte skicka ett mejl innehållande en bild. Då fick jag tillbaka ett felmeddelande om att mejlet var för stort. Då försökte jag skicka ett mejl utan bild. Men får tillbaka samma felmeddelande. Har provat flera gånger med samma resultat.

Det verkar som att mejlen trådar, dvs all gamla mejl från denna omgång följer med, inkl den med bilden. Trots olika rubriker. Kan det stämma? Hur kommer jag runt det i så fall?

Senast redigerat 2018-01-11 17:00

Vilket operativsystem?
Vilken mailklient?
Vilken typ av mailkonto skickar du från? (Leverantör? POP/IMAP?)
Hur stor är bildfilen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-01-10 19:06
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilket operativsystem?
Vilken mailklient?
Vilken typ av mailkonto skickar du från? (Leverantör? POP/IMAP?)
Hur stor är bildfilen?

OS X 10.13.2
Mail
Bahnhof
POP/IMAP har jag ingen aning om
Bilden var tagen av en iPhone 7, vet inte exakt hur stor den kan ha varit. Tror det var 2,2(du vet säkert bättre vilka två bokstäver det ska vara... GB eller MB..)?

Ursprungligen av xms67:

OS X 10.13.2
Mail
Bahnhof
POP/IMAP har jag ingen aning om
Bilden var tagen av en iPhone 7, vet inte exakt hur stor den kan ha varit. Tror det var 2,2(du vet säkert bättre vilka två bokstäver det ska vara... GB eller MB..)?

Börja med att kolla med Bahnhof.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-01-11 09:27

Mailet kanske var för stort för mottagarens brevlåda, det står ju inte varifrån meddelandet om för stort, kom ifrån.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-01-11 16:06
Ursprungligen av kenjon:

Mailet kanske var för stort för mottagarens brevlåda, det står ju inte varifrån meddelandet om för stort, kom ifrån.

Min tanke var framförallt att kunna "koppla bort" de gamla mejlen som verkar följa med. Där ligger ju första mejlet med bilden.

Ursprungligen av xms67:

...de gamla mejlen som verkar följa med...

"Verkar följa med"? Du borde väl kunna se i "Skickat" hur det ser ut, och vad det faktiskt var som följde med.

Felmeddelandet du fick - Kan du berätta lite mer om vad det faktiskt står där? Och kommer det från din eller mottagarens mejlserver?

Senast redigerat 2018-01-11 17:31
Ursprungligen av kenjon:

Mailet kanske var för stort för mottagarens brevlåda, det står ju inte varifrån meddelandet om för stort, kom ifrån.

Eller så är mailboxen hos Bahnhof full.

@xms67, lägg in screenshot på felmeddelandet.
Logga in på Bahnhof webbmail (om det finns någon) och se om det finns information om utrymme där och hur det ser ut.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-01-11 17:50

Använder folk fortfarande mejlkontot från sin ISP år 2018? Det är som att be om problem.
Kör iCloud, Gmail eller ProtonMail istället.

Vid övergången så kan du hämta dina gamla konton med IMAP inne i det nya.

1
Bevaka tråden