Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facebook genomför stor förändring

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Framöver kommer du se betydligt mer innehåll från vänner och bekanta i ditt Facebookflöde, medan företag och Facebook-sidor kommer synas mindre.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-01-12 13:06

Är det bara jag som inte är ett dugg intresserad av att låta FB välja vad jag ska se och klickar på "most recent" istället?

Ursprungligen av Json_81:

Är det bara jag som inte är ett dugg intresserad av att låta FB välja vad jag ska se och klickar på "most recent" istället?

Nej, det är inte bara du.

I datorn använder jag webbläsartillägget F.B. Purity. Där kan man bl.a. ställa in att det alltid ska vara "most recent" som visas. Det tillägget är också bra för att "städa bort" mycket skräp från vänster- och högerkolumnerna på FB.

Ursprungligen av Json_81:

Är det bara jag som inte är ett dugg intresserad av att låta FB välja vad jag ska se och klickar på "most recent" istället?

Vad jag vet så har Facebook själva tagit bort funktionen att kunna se inlägg som är "most recent" för några år sedan? I alla fall i appen, men kan inte hitta det i webbläsaren heller. Jag gillar bättre att se saker i kronologisk ordning snarare än att Facebook ska välja ut det åt mig.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-01-12 13:58
Ursprungligen av amandareventlid:

Vad jag vet så har Facebook själva tagit bort funktionen att kunna se inlägg som är "most recent" för några år sedan? I alla fall i appen, men kan inte hitta det i webbläsaren heller. Jag gillar bättre att se saker i kronologisk ordning snarare än att Facebook ska välja ut det åt mig.

Finns under shortcuts för mig i appen, både på iphone och ipad.
I webbläsaren om man trycker på prickarna bredvid new feed.

Ursprungligen av amandareventlid:

Vad jag vet så har Facebook själva tagit bort funktionen att kunna se inlägg som är "most recent" för några år sedan? I alla fall i appen, men kan inte hitta det i webbläsaren heller. Jag gillar bättre att se saker i kronologisk ordning snarare än att Facebook ska välja ut det åt mig.

Har alltid funnits i appen med. Menyn längst ner till höger(3 streck) sen klicka på senaste.

Mvh

Ursprungligen av _empty:

Har alltid funnits i appen med. Menyn längst ner till höger(3 streck) sen klicka på senaste.

Mvh

Men då måste man gå den vägen varje gång man vill kolla flödet? Det verkar som att den går tillbaka till "normalläget" varje gång jag går tillbaka till flödet. Alltså i IOS-appen.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-01-12 15:06
Ursprungligen av amandareventlid:

Men då måste man gå den vägen varje gång man vill kolla flödet? Det verkar som att den går tillbaka till "normalläget" varje gång jag går tillbaka till flödet. Alltså i IOS-appen.

Japp, tyvärr.

Ursprungligen av Json_81:

Japp, tyvärr.

Ah :/ Då var det nog funktionen som förändrades för några år sedan. Förut kunde man ju klicka i den "permanent" och den var mycket lättare att hitta.

Vet inte om det kommer påverka mig märkvärdigt. Loggar in för att kolla om någon av mina nära försökt kontakta mig, om inte så loggar jag ut. Flödet har jag 0 intresse av, ser det mest som brus.

Lite som den diskreta reklamen här på 99; inget som jag lägger märke till (oftast, undantag är den snygga mannen på Coolstuffs banner som visas just nu hehe)

Jämfört med förr är det ingen som umgås via Facebook längre. Med undantag för olika typer av grupper med gemensamma intressen. Så det här kommer alldeles för sent. Dagens kids bryr sig inte alls om Facebook. Annat än att följa diverse sidor som 9gag och allt vad det nu heter.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-01-13 00:47

Facebook.....?

1
Bevaka tråden