Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Saknade anteckningar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-01-13 08:04

Knepigt!

Mina anteckningar fortsätter att spöka. Jag har ett 40-tal som ligger i några olika mappar. Igår upptäckte jag att fyra av dem saknades, men bara i min iPhone. I dator, iPad och på icloud.com ligger alla kvar. Jag har testat att starta om app & telefon, loggat ut/in i iCloud, uppgraderat iOS från 11.2.1 till 11.2.2, men ingenting hjälper. Någon som har en idé om vad som kan ha hänt?

/LS

iCloud är inte stabilt. Tycker du har gjort det mesta. Tror inte det hjälper, men du kan alltid testa att återställa din iPhone.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-01-13 11:41

Ja, det känns ju tryggt

Upptäckte nu att om jag editerar en av de "saknade" anteckningarna från annan enhet så hoppar den fram även i min iPhone. Inte direkt någon optimal lösning, men bättre än att inte få tillbaks dem alls. Frågan är bara hur det kan bli så här?

Från det ena till det andra... Det var ingen höjdare att logga ut från iCloud och in där igen. Alla inställningar återställdes (till default?) så bl.a. iCloud-bildbibliotek aktiverades och alla lokala bilderna försvann. Även backupinställningarna ändrades till att gå mot iCloud, vilket naturligtvis "failade" då det ynkliga gratisutrymmet där fylldes upp direkt. Suck!

Ursprungligen av lensv:

Frågan är bara hur det kan bli så här?

iCloud är skräp helt enkelt. Du är inte ensam om att ha detta problem.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-01-13 13:39

Va f*n har hänt med Apple egentligen? Det ena misslyckandet efter det andra... Är det bara pajaser och tomtar kvar där borta i Cupertino?

1
Bevaka tråden