Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Systembibliotek i Bilder

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Först och främst: Jag har sökt men ej funnit svaret på frågan jag väldigt gärna vill få bekräftat innan jag påbörjar.

Har alla mina bilder i iCloud, (ca 200gig) och valt att köpa optimering på telefonen. Det blev något strul med min gamla dator vilket gjorde att Bilder-appen tappade anslutningen till mitt Bilder-bibliotek och således slutade uppdateras. Bilderna jag tar med min telefon skickas till iCloud utan problem. Jag är inloggad på datorn med mitt iCloud-konto. Nu till min fråga:

Om jag nu, med mina nya dator, väljer att öppna Bilder, skapa ett nytt Systembibliotek och välja att synka mitt iCloud-bibliotek (optimerad Mac lagring), förstår då Bilder att den ska hämta hem alla mina bilder från iCloud och alltså då INTE skapa ett nytt bibliotek där den ersätter med ett nytt tomt systembibliotek så alla bilder försvinner?

Kan låta som en tramsig fråga och jag förutsätter att jag har rätt men har ingen lust att chansa när jag hemskt gärna undviker ev katastrofala problem.

Den borde hämta automatisk utan att du ska behöva göra någonting skulle jag tro ifall det är är bockat som det ska i Bilder-appen på datorn.

Ursprungligen av SethCohen:

Har alla mina bilder i iCloud, (ca 200gig) och valt att köpa optimering på telefonen. Det blev något strul med min gamla dator vilket gjorde att Bilder-appen tappade anslutningen till mitt Bilder-bibliotek och således slutade uppdateras. Bilderna jag tar med min telefon skickas till iCloud utan problem. Jag är inloggad på datorn med mitt iCloud-konto. Nu till min fråga:

Om jag nu, med mina nya dator, väljer att öppna Bilder, skapa ett nytt Systembibliotek och välja att synka mitt iCloud-bibliotek (optimerad Mac lagring), förstår då Bilder att den ska hämta hem alla mina bilder från iCloud och alltså då INTE skapa ett nytt bibliotek där den ersätter med ett nytt tomt systembibliotek så alla bilder försvinner?

Ja den förstod det om någon kommer undra denna frågan i framtiden.

1
Bevaka tråden