Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-01-17 09:06
Ursprungligen av The Cat:

Ett stycke lägenhet inhandlad. Så otroligt roligt.

Spännande att följa hur försäljningspriser går upp, sällan ner. Vad och var köpte du, vad fick du ge?

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2018-01-17 12:34
Ursprungligen av zinned:

Spännande att följa hur försäljningspriser går upp, sällan ner. Vad och var köpte du, vad fick du ge?

Lindholmen Göteborg. 83m2 för 4300000

Ursprungligen av The Cat:

Lindholmen Göteborg. 83m2 för 4300000

Penthouse i Karlatornet??

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2018-01-17 20:19
Ursprungligen av HåkanE:

Penthouse i Karlatornet??

Tyvärr inte.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-01-19 09:54
Ursprungligen av The Cat:

Lindholmen Göteborg. 83m2 för 4300000

Jisses, 4,3 miljoner för bara 83 m2...i Malmö hade jag fått en fyra på 100 m2 i Västra Hamnen för samma pengar.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2018-01-19 10:27
Ursprungligen av zinned:

Jisses, 4,3 miljoner för bara 83 m2...i Malmö hade jag fått en fyra på 100 m2 i Västra Hamnen för samma pengar.

Ja prisbilden är ju olika i vårt avlånga land. I mitt fall hade det resulterat i riktigt långa pendlingar. ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-01-19 10:40
Ursprungligen av The Cat:

I mitt fall hade det resulterat i riktigt långa pendlingar. ?

Ja, det var inget förslag till flytt

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-01-19 11:08
Ursprungligen av HåkanE:

Penthouse i Karlatornet??

Skojar du i Karlatornet hade man fått en städskrubb på några m2 max för 4 mille

Ursprungligen av cubeis:

Skojar du i Karlatornet hade man fått en städskrubb på några m2 max för 4 mille

Jo, det var ett skämt... Har inte helt koll på prisbilden av penthouselägenheterna i Karlatornet men misstänker att de inte kommer att bli särskilt billiga.

Ursprungligen av HåkanE:

Jo, det var ett skämt... Har inte helt koll på prisbilden av penthouselägenheterna i Karlatornet men misstänker att de inte kommer att bli särskilt billiga.

Ha! Kanske inte just ett penthouse, men det finns en lägenhet till salu fortfarande för den facila summan av 4345000:-. 3929 SEK/mån, 2 RoK, 51 kvm, 39 våningen.
Detta enligt Serneke som bygger: https://www.sernekebostad.se/bo--leva/vara-omraden/karlastaden-goteborg/karlatornet/#residential

  • Medlem
  • 2018-01-19 19:42

Penthouse i Karlatornet eller en Koenigsegg
Svårt val ?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2018-01-19 19:49
Ursprungligen av PaO:

Penthouse i Karlatornet eller en Koenigsegg
Svårt val ?

Varför välja när du kan ha båda?

  • Medlem
  • 2018-01-19 20:22
Ursprungligen av joakimo:

Varför välja när du kan ha båda?

Kan jag, åhh tackar så mycket ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-01-21 14:07

Pillade av skydsfilm från min iPhone 7. Något b-produkt som arbetsgivaren skickade med.

Nu känns det som jag har en ny iPhone. Krispig skärpa och fantastiska färger. Dessutom bättre känsla. Vem behöver en ny telefon..? Mycket glad..??

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-03 18:34

Att jag blivit medlem på forumet. Hittade hit när jag såg på Facebook att ni hade ett forum också. Tycker ett forum är lättare att diskutera och fråga saker på än Facebook

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-02-03 21:10

Är väl snarast en prestation att du så här långt kunnat missa detta suveräna forum.
Välkommen hit!

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-03 21:15
Ursprungligen av Le:

Är väl snarast en prestation att du så här långt kunnat missa detta suveräna forum.
Välkommen hit!

Haha så kan man också se det.
Jag tror att steget till att anmäla sig på ett forum är större tröskel än att aktivera ett konto på ett forum.
Men vad jag kunde se så var aktiviteten större här än på Fb så valet var enkelt.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-02-03 21:21
Ursprungligen av Innis:

Haha så kan man också se det.
Jag tror att steget till att anmäla sig på ett forum är större tröskel än att aktivera ett konto på ett forum.
Men vad jag kunde se så var aktiviteten större här än på Fb så valet var enkelt.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-02-03 21:24

Facebook är mig totalt ointressant av olika skäl.
Destobättre finns det fora typ detta att tillgå.
Ett litet tips:
Spela kvinna så får du än bättre support....

Senast redigerat 2018-02-04 10:00
  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-03 21:28
Ursprungligen av Le:

Facebook är mig totalt ointressant av olika käl.
Destobättre finns det fora typ detta att tillgå.
Ett litet tips:
Spela kvinna så får du än bättre support....

På Fb kan jag omöjligt spela kvinna med tanke på mitt namn och profilbild ?
Nu har jag avslöjat mitt kön så jag kan inte övertyga någon här att jag är kvinna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-02-03 22:27
Ursprungligen av Le:

Facebook är mig totalt ointressant av olika käl.

Ett litet tips:
Spela kvinna så får du än bättre support....

Minns en händelse för många år sedan. Onlinespel var nytt och hett. Jag spelade och behövde hjälp med en sak. Mycket lågt engagemang. Registrerade en profil som tjej/kvinna och frågade om samma sak. Fanns ingen hejd på den hjälp jag erbjöds..?. Det ledde till att jag valde den kvinnliga profilen när jag spelade och det var fascinerande chattar som dök upp...

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-02-03 22:32
Ursprungligen av Innis:

Att jag blivit medlem på forumet. Hittade hit när jag såg på Facebook att ni hade ett forum också. Tycker ett forum är lättare att diskutera och fråga saker på än Facebook

Jag är också så jädra glad över att du hittat hit Välkommen! Insatsen är mindre för att ta sig in i Fb, men det är värt det extra steget för att ta sig in i 99-forumets gemenskap och alla trevliga och kunniga medlemmar som finns här. Och nu igår du i den gemenskapen

  • Medlem
  • 2018-03-02 21:03

Äntligen fick jag mirrorlink att funka med min nya bil och Note 8 ?
Är avundsjuk att Carplay finns men inte Android Auto ännu i Sverige

”Så jä... glad” är väl kanske lite att ta i ? men glad blir jag iaf av att jag imorse slog till på en fast pris-annons på Tradera. Behöver ju nån uppmuntran nu när jag sitter hemma m förkylningarnas moder(även om det värsta har passerat) samtidigt som våren smälter snömängderna ute.

Vad det blev?
En Mac Mini i5 Late 2012. Har alltid velat ha en Mac Mini men aldrig slagit till pga priserna men denna gång var det överkomligt. Kan fö tipsa om att det finns många i5’or på Tradera ?

  • Medlem
  • 2018-04-19 18:38
Ursprungligen av PaO:

Äntligen fick jag mirrorlink att funka med min nya bil och Note 8 ?
Är avundsjuk att Carplay finns men inte Android Auto ännu i Sverige

Edit Körde en apk installation och nu funkar AA super

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-04-26 22:20

Vågat aktivera "Avlasta appar". Av 500 appar bantade telefonen bort 21GB. På en 128GB mobil.
"Optimera iPhone-lagring" (mha iCloud bildbibliotek) valde jag bort - verkar som om Lightroom inte kan "se" dessa bilder och importera dem.

Har i 2v haft 1-5GB ledigt på mobilen. Den blir slö och buggig utan like.

Hipp hipp hurra, 99 fyller 17 år idag. Det är vi glada över på redaktionen och firade så klart med bakelser. Grattis till alla oss som håller sajten igång.

Ps. @amandareventlid bjuder på den frestande bilden.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-05-09 17:35
Ursprungligen av Ida Blix:

Hipp hipp hurra, 99 fyller 17 år idag.

?
Det är en sak som är väl värd att fira.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-05-09 17:38

Jag är glad för att en mycket bra, trevlig och kompetent arbetskamrat just fått svenskt medborgarskap. ??

Idag var det dax för det årliga motionscykelloppet Alnötrampen som går runt ön Alnö utanför Sundsvall. De 40 kilometrarna avverkades i ett rasande tempo, personligt rekord, på 1tim 42min i gassande sol på klarblå himmel. Helt enkelt perfekt cykelväder. ?‍♂️?☀️...och så vann jag ett 500kr presentkort på mitt startnummer ?

Bevaka tråden