Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

förhindra sprickbildning i Ipad-skärm med superlim?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
min son har fått en spricka i sin iPad.
Han har hört att man kan förhindra sprickbildning i Ipad-skärm med superlim?
Man stryker superlim över sprickan och torkar sedan snabbt av [med ett papper??].

Har någon testat detta?
tror ni att det funkar?
eller blir allt bara värre med limfläckar på skärmen?

Med vänlig hälsning, Jonas Ludvigsson

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-01-13 11:42

Papper ska du inte torka med, det limmas fast. Möjligen skrapa av med en spackel och hellre en sickel.

Byt skärm eller köp ett skärmskydd.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-01-13 13:48

Fått spricka, och du vill förhindra fler sprickor?

Jag skulle sätta på ett skärmskydd som håller ihop glaset.

Jag undrar om du inte missuppfattat detta med skärm och superlim. De länkar jag hittat handlar om att byta ut skärmen. Inte att fylla ut sprickor.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-01-13 14:26

Undrar om bilrutefirmor kan hjälpa till här?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-01-13 17:12

Jag tycker skärmfilm har en väldigt bra förmåga att hindra sprickor att "växa vidare".

Ursprungligen av xms67:

Jag tycker skärmfilm har en väldigt bra förmåga att hindra sprickor att "växa vidare".

1. blir nyfiken på skärmfilm? någon speciell skärmfilm som ni kan rekommendera, när jag googlar hittar jag mest träffar som egentligen handlar om skärmdumpar...?
2. en annan idé är att montera ditt ett extraglas, men a) vet inte om det förhindrar att befintliga sprickor blir större; b) vet inte om det finns till iPads mini (verkar finnas till mobiler)?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-01-18 08:44
Ursprungligen av jonasludvigsson:

1. blir nyfiken på skärmfilm? någon speciell skärmfilm som ni kan rekommendera, när jag googlar hittar jag mest träffar som egentligen handlar om skärmdumpar...?
2. en annan idé är att montera ditt ett extraglas, men a) vet inte om det förhindrar att befintliga sprickor blir större; b) vet inte om det finns till iPads mini (verkar finnas till mobiler)?

1. Jag tycker Copter gör bra skyddsfilmer. Men annars börja här: https://www.google.se/search?client=safari&rl...

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2018-01-19 10:21

Jag har använt superlim ganska framgångsrikt. Men då har sprickan varit på den svarta ramen. Jag tror inte jag hade valt den lösningen på själva skärmen.

  • Medlem
  • Lund
  • 2018-01-30 18:33

Att få på ett skärmskydd när skärmen är sprucken blir nog svårt utan en massa bubblor

1
Bevaka tråden