Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt: #214: Fejkbritten strular

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Amanda och Andreas snackar om veckans tester, batteriskandaler, när man ska köpa en Macbook Pro och hur Andreas försök att vara britt snuvade honom på möjligheten att se på serier.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-01-20 20:57
Ursprungligen av Redaktionen:

Amanda och Andreas snackar om veckans tester, batteriskandaler, när man ska köpa en Macbook Pro och hur Andreas försök att vara britt snuvade honom på möjligheten att se på serier.

Läs hela artikeln här

Tack för poddradio avsnitt som vanligt ?
Mycket trevligt
Är med förvånad över att Apple inte infört always On display på klockan
Hoppas att det kommer i år

Ursprungligen av PaO:

Tack för poddradio avsnitt som vanligt ?
Mycket trevligt
Är med förvånad över att Apple inte infört always On display på klockan
Hoppas att det kommer i år

Kanske för det finns absolut ingen poäng? Klockan tänds när du tar upp den, så vilken funktion ska det fylla?

  • Medlem
  • 2018-01-21 08:26
Ursprungligen av _empty:

Kanske för det finns absolut ingen poäng? Klockan tänds när du tar upp den, så vilken funktion ska det fylla?

Apple watch är nog den mest kompletta och kompetenta smarta klockan på marknaden före Samsung Tizen och Huawei klockor.
Jag var utan klocka i ca 15 år och har haft smartklocka de senaste 5 åren. Både fyrkantiga och runda. Just nu har jag en äldre LG Watch Urbane. Byter inte förrän den går sönder eller det finns både LTE och GPS i en klocka från Samsung. Gillar rund form bäst över fyrkantig. Den bästa smarta klockan är den som inte ser ut just som det men med alla funktioner IMO.

Att Apple fortfarande inte har möjlighet till always On display på en klocka som 90% av tiden visar just det är synd IMO. Bättre att införa det och slippa hålla på med tap to wake eller vrida handen bara för visa tiden och urtavlor. Dessutom är urtavlor låg prioriterat.

Jag använder min klocka till följande
Tid och datum
Lite Träning
Att göra / inköpslista
Notifikationer

Annars inte mycket mer

Huruvida jag hade gjort mer med en Apple Watch vet jag inte

Ursprungligen av _empty:

Kanske för det finns absolut ingen poäng? Klockan tänds när du tar upp den, så vilken funktion ska det fylla?

Att bara kunna snegla ner mot klockan och se tiden utan att behöva lyfta handleden är något jag absolut skulle vilja ha.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2018-01-21 11:40

Något skumt med redigeringen de första 2 minuterna? Annars, lika trevligt som alltid att varva ner i stugan med en timmes tekniknörderi.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-21 13:58
Ursprungligen av _empty:

Kanske för det finns absolut ingen poäng? Klockan tänds när du tar upp den, så vilken funktion ska det fylla?

Precis som flera andra säger så finns det flera situationer där det är skönt att kunna titta ner mot klockan och se tiden när det inte är läge att lyfta klockan så att skärmen väcks. Det händer med jämna mellanrum att jag finner mig i situationer där kan inte kan vrida klockan i en vinkel och med tillräcklig acceleration för att skärmen ska väckas, exempelvis om jag har matvaror i händerna och ska försöka snegla på klockan, eller om jag lagar mat och bara vill vrida på handen för att se tiden. Det är inte alltid skärmen väcks då, och hade varit klart trevligt om skärmen alltid var aktiv istället. Det är så klart ett välfärdsproblem, men med en traditionell klocka har man den möjligheten och en smart klocka ska ju faktiskt också fylla den funktionen. Åtminstone som jag använder min smarta klocka.

Ursprungligen av ekloev:

Precis som flera andra säger så finns det flera situationer där det är skönt att kunna titta ner mot klockan och se tiden när det inte är läge att lyfta klockan så att skärmen väcks. Det händer med jämna mellanrum att jag finner mig i situationer där kan inte kan vrida klockan i en vinkel och med tillräcklig acceleration för att skärmen ska väckas, exempelvis om jag har matvaror i händerna och ska försöka snegla på klockan, eller om jag lagar mat och bara vill vrida på handen för att se tiden. Det är inte alltid skärmen väcks då, och hade varit klart trevligt om skärmen alltid var aktiv istället. Det är så klart ett välfärdsproblem, men med en traditionell klocka har man den möjligheten och en smart klocka ska ju faktiskt också fylla den funktionen. Åtminstone som jag använder min smarta klocka.

Ja, irritationen när klockan inte väcks trots handledsrörelse är påtaglig även om det är ett lyxproblem. Det går ju rimligen inte att skapa en klocka som tänds 100% av gångerna när det avses, så lösningen är en display som alltid visar tiden.

1
Bevaka tråden