Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express, WAN & LAN, kabel OCH wifi

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har en Airport Express ( 2:a generationen) och jag har bara ett Ethernet uttag in i min lägenhet men skulle vilja koppla så att jag kan använda Ethernet kabel till min stationära dator och wifi till iPhone. Ipad etc.
När jag mäter hastigheten på min dator när jag använder WIFI så får jag: ned 78,26 upp 66,89 med bara kabel får jag ned 273,59 upp 114,05. Om jag försöker använda mig av WAN & LAN så får jag bara ca 95,5 både upp och ner via kabel.

Gå det inte att koppla på något sätt så att jag samtidigt kan få full hastighet på min dator via kabel och den lägre hastigheten via WIFI ??

Om det är den här du har så kan du väl bara dra en kabel från din AE till din dator? https://support.apple.com/sv-se/HT202434

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-01-19 22:42

Låter som det bara är 100Mbit port på AE’n.
Den är hursom rätt utdaterad nu, passa på att uppgradera till en router med AC-stöd.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Om det är den här du har så kan du väl bara dra en kabel från din AE till din dator? https://support.apple.com/sv-se/HT202434

Nä, det var vad jag trodde men så verkar det inte funka.

Ursprungligen av Json_81:

Låter som det bara är 100Mbit port på AE’n.
Den är hursom rätt utdaterad nu, passa på att uppgradera till en router med AC-stöd.

Ok det verkar ju rimligt men köpte den för inte så länge sedan så jag trodde den var ¨up to date¨ . Vad är AC stöd?

Ursprungligen av gadgetman:

Ok det verkar ju rimligt men köpte den för inte så länge sedan så jag trodde den var ¨up to date¨ . Vad är AC stöd?

Googla. Kort och gott snabbare wifi. Du kan köpa en switch och koppla den mellan porten och din AE. Kolla prisjakt.se för en sådan.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-01-20 08:02
Ursprungligen av gadgetman:

Ok det verkar ju rimligt men köpte den för inte så länge sedan så jag trodde den var ¨up to date¨ . Vad är AC stöd?

Fick googla nu, den här mycket riktigt bara 100Mbit så du kommer aldrig få högre hastighet.
Modellen verkar vara från 2008 eller i bästa fall 2012 så även om du köpte den nyligen är det en gammal grej.

Får det kosta lite kan jag varmt rekommendera Ubiquiti unified security gateway plus en AC-AP.
Annars en asus rt-ac66u.

AC är en snabbare wifistandard, din express har bara stöd för den äldre N.

Ursprungligen av Json_81:

Fick googla nu, den här mycket riktigt bara 100Mbit så du kommer aldrig få högre hastighet.
Modellen verkar vara från 2008 eller i bästa fall 2012 så även om du köpte den nyligen är det en gammal grej.

Får det kosta lite kan jag varmt rekommendera Ubiquiti unified security gateway plus en AC-AP.
Annars en asus rt-ac66u.

AC är en snabbare wifistandard, din express har bara stöd för den äldre N.

Wow, varmt tack för ditt svar då vet jag vad jag har att ta ställning till ! ?

1
Bevaka tråden