Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera ljudbok i iBooks?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2018-01-20 21:55

Jag har en ljudbok i mp3 formar och vill ha in den i iBooks hellre än att lyssna på den i iTunes av flera anledningar. Men hur jag än formaterar ljudfilerna så verkar det inte som den går att importera. Går det inte om man inte köpt boken i iBooks?

Om det inte går så skulle jag gärna vilja hitta en anna ljudboksspelare som lirar och syncar mellan alla mina enheter precis som iTunes och iBooks.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-01-20 22:40

Du ska leta efter något i stil med AudioBook Binder eller liknande mp3-till-m4b-konverterare. Notera att m4a-filer inte duger för att spelaren ska kunna spara senast lyssnad position/ställe.

Hur har du själv "formaterat" ljudfilerna?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2018-01-20 23:08
Ursprungligen av frazze:

Du ska leta efter något i stil med AudioBook Binder eller liknande mp3-till-m4b-konverterare. Notera att m4a-filer inte duger för att spelaren ska kunna spara senast lyssnad position/ställe.

Hur har du själv "formaterat" ljudfilerna?

Original har jag filerna i m4a som jag konverterade till mp3. Testar nu med AudioBookBinder för mer filerna. Håller tummarna. Att bara konvertera till mp3 fungerade inte.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2018-01-20 23:22
Ursprungligen av Matsaki:

Original har jag filerna i m4a som jag konverterade till mp3. Testar nu med AudioBookBinder för mer filerna. Håller tummarna. Att bara konvertera till mp3 fungerade inte.

Testade denna https://itunes.apple.com/us/app/audiobook-bin... och får ut en fil med bokensnamn.m4b och det går inte att importera till iBooks.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-01-20 23:54

Ahhh... Så här ligger det tydligen till. Jag kollade själv lite och såg att på iOS så har iBooks stöd för ljudböcker men på MacOS så är det iTunes som har stödet för ljudböcker.

Konsekvent... Njae, inte direkt.

Du hittar det fullständiga svaret här.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2018-01-21 00:00
Ursprungligen av frazze:

Ahhh... Så här ligger det tydligen till. Jag kollade själv lite och såg att på iOS så har iBooks stöd för ljudböcker men på MacOS så är det iTunes som har stödet för ljudböcker.

Konsekvent... Njae, inte direkt.

Du hittar det fullständiga svaret här.

Ok. Det borde ju finnas en tredjepartspelare tycker man. Mest ute efter att man kan ställa tid när den ska stänga/pausa av eftersom man alltid somnar

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-01-21 09:03

MP3 books är bra.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2018-01-21 16:02
Ursprungligen av Json_81:

MP3 books är bra.

Laddade ner en app (MP3 Books) Men hur får jag över boken från datorn in i appen? (feeling stupid)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-01-21 16:37
Ursprungligen av Matsaki:

Laddade ner en app (MP3 Books) Men hur får jag över boken från datorn in i appen? (feeling stupid)

Koppla in telefonen med sladd och använd iTunes.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-01-21 18:05

Aha... Konvertering på MacOS och lyssning på iOS?

1
Bevaka tråden