Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man fram kontakter i Meddelande-appen?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • göteborg
  • 2018-01-22 15:32

hej hur får man in sina vänner i meddelande programet ?

har loggat in med mitt apple id men inget händer.
för kunde man lägga in Facebook konto och fick ll kontakter då men inte längre

OSX High Sierra 10.13.2

måste man ha ett jabber konto och hur får man det ?

Senast redigerat 2018-01-22 15:53
Ursprungligen av swag:

hej hur får man in sina vänner i meddelande programet ?

har loggat in med mitt apple id men inget händer.
för kunde man lägga in Facebook konto och fick ll kontakter då men inte längre

OSX High Sierra 10.13.2

måste man ha ett jabber konto och hur får man det ?

Om du har en Iphone måste du in i den och sätta på SMS-koppling också, det hittar du under Inställningar > Meddelanden. När det funkar får jag mina meddelanden till både datorn och mobilen.

Kontakterna ligger inte i sig i Meddelande-appen dock, de hittar jag i programmet Kontakter och dit blir de synkade via Icloud i mitt fall. Vet inte om du använder Icloud för det?

  • Medlem
  • göteborg
  • 2018-01-22 18:02
Ursprungligen av Ida Blix:

Om du har en Iphone måste du in i den och sätta på SMS-koppling också, det hittar du under Inställningar > Meddelanden. När det funkar får jag mina meddelanden till både datorn och mobilen.

Kontakterna ligger inte i sig i Meddelande-appen dock, de hittar jag i programmet Kontakter och dit blir de synkade via Icloud i mitt fall. Vet inte om du använder Icloud för det?

jo jag använder iCloud men får inte kontakterna till meddelande konstigt gjort det du skrev med sms kopplingen

Ursprungligen av swag:

jo jag använder iCloud men får inte kontakterna till meddelande konstigt gjort det du skrev med sms kopplingen

Om jag minns rätt – fick du upp nån kod i den ena enheten som skulle skrivas in i den andra? Kanske har du inte fått igång det hela som du hoppas, Icloud kam ju va lite lynnigt/dåligt på att ge felmeddelanden etc? Kan du skicka nått från meddelanden i datorn? Om du väljer att skapa ett nytt meddelande kan du ju hitta alla dina kontakter från Kontakt-programmet?

  • Medlem
  • göteborg
  • 2018-01-23 23:14
Ursprungligen av Ida Blix:

Om jag minns rätt – fick du upp nån kod i den ena enheten som skulle skrivas in i den andra? Kanske har du inte fått igång det hela som du hoppas, Icloud kam ju va lite lynnigt/dåligt på att ge felmeddelanden etc? Kan du skicka nått från meddelanden i datorn? Om du väljer att skapa ett nytt meddelande kan du ju hitta alla dina kontakter från Kontakt-programmet?

hej jo nu får jag fram kontakter när jag väljer nytt meddelande att skicka .
men alla mina vänner i kompis rutan kommer inte fram för kunde man ha Facebook vänner där med och skicka meddelande direkt till dom utan gå till Facebook
fast jag har lagt till mitt iCloud konto där men verkar som jag måste ha något annat konto för Ata den ska koppla upp

Ursprungligen av swag:

hej jo nu får jag fram kontakter när jag väljer nytt meddelande att skicka .
men alla mina vänner i kompis rutan kommer inte fram för kunde man ha Facebook vänner där med och skicka meddelande direkt till dom utan gå till Facebook
fast jag har lagt till mitt iCloud konto där men verkar som jag måste ha något annat konto för Ata den ska koppla upp

Jag tror inte den funktionen finns kvar i programmet längre, nu är det renodlat just Imessage som gäller där.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-01-24 12:12

Meddelande klarar fortfarande av att använda Jabber, men Facebook har tagit bort funktionen så det går inte längre.

Ursprungligen av Mija:

Meddelande klarar fortfarande av att använda Jabber, men Facebook har tagit bort funktionen så det går inte längre.

Ah, tack!

  • Medlem
  • göteborg
  • 2018-01-24 19:55
Ursprungligen av Ida Blix:

Ah, tack!

måste man ha ett Jabber konto
räcker det inte att man loggar in med sitt apple konto provade att bara ha det men då blir meddelande nerkopplad

Ursprungligen av swag:

måste man ha ett Jabber konto
räcker det inte att man loggar in med sitt apple konto provade att bara ha det men då blir meddelande nerkopplad

För att använda Imessage i datorn räcker det med ditt Apple ID och att den där SMS-kopplingen är aktiverad i din telefon.

Jabber är något annat och användes tidigare för att med ett konto kunna logga in på flera chatt-tjänster – exempelvis så du kunde skriva till dina Facebook-vänner i Meddelande-appen (som hette Ichat en gång i tiden).

  • Medlem
  • göteborg
  • 2018-01-26 15:39
Ursprungligen av Ida Blix:

För att använda Imessage i datorn räcker det med ditt Apple ID och att den där SMS-kopplingen är aktiverad i din telefon.

Jabber är något annat och användes tidigare för att med ett konto kunna logga in på flera chatt-tjänster – exempelvis så du kunde skriva till dina Facebook-vänner i Meddelande-appen (som hette Ichat en gång i tiden).

ok tack men när jag använder mitt apple id där så är inte kompis listan tillgänglig .kanske inte behövs att den ska visas funkar ändå att skicka sms ska prova det

1
Bevaka tråden