Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra gps-logger i bakgrunden?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag hoppas kunna få hjälp med ett litet problem.
Nu på vintern så kör jag en hel del snöskoter, kör mycket fritt och utforskar, vilket jag brukar logga via en app som heter "Trackslogger PRO" Det funkar utmärkt, MEN den stänger ned efter 1 timmer och 24 minuter, så jag får aldrig med hela sträckan vilket är väldigt irriterande. Jag antar att det är mobilen som stänger ned appen för att den bedöms ha gått för länge i bakgrunden.

Att jag loggar mina körningar beror på att jag kollar en rutt på förhand på hitta.se´s karta, pendlar mellan satellit och friluftskartan, så jag ser vägar, bäckar, kraftlinor mm, OCH även ser stigningar och branter. Jag planerar en rutt, brukar bli mellan 3 och 10 mil som jag dagen efter försöker köra. Jag kommer dit jag ska och hittar alltid hem igen, men genom att logga hur jag kört, så ser jag även små avstickare osv som jag blivit tvungen att göra pga hyggen/plantager, stup, öppet vatten mm. Sen är det smidigt att ha loggarna kvar när jag förklarar för vänner hur de ska köra för att ta sig till olika mål.

Men jag ska försöka hitta tillbaka till den aktuella frågan här. HUR gör jag för att inte mobilen ska stänga ned appen efter 1 timme och 24 minuter? Under den tiden har batteriet gått från 100% till ca 87% och det i 12-16 minusgrader. Så batteri finns och blir över. (har även en powerbank med) Jag hittar inga inställningar där jag kan ändra körtid i bakgrunden på appar, varken i appen eller i mobilinställningarna.

Tacksam för hjälp, om det går att lösa över huvud taget.

//Dennis

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-01-26 15:40

Prova en annan app. Mina loggappar ligger igång tills jag säger stopp, så glömmer jag stänga kan spåret bli flera dygn gamla.

Vad kör du för mobil?
Min gissningar att din app är felkodad.

MotionX GPS fixar flera dygn.

Ursprungligen av reboot81:

Prova en annan app. Mina loggappar ligger igång tills jag säger stopp, så glömmer jag stänga kan spåret bli flera dygn gamla.

Vad kör du för mobil?
Min gissningar att din app är felkodad.

MotionX GPS fixar flera dygn.

Tack för snabbt svar! Jag kör en Iphone SE 128gb, vilken jag är nöjd med i övrigt. Tack för tipset, ska testa den appen.

//Dennis

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2018-01-26 16:19

Topo GPS fungerar också med loggning plus en bra karta i 1:50000 (men nu ser jag att den är i sämre upplösning där du kanske kör).

Ursprungligen av stralis:

Topo GPS fungerar också med loggning plus en bra karta i 1:50000 (men nu ser jag att den är i sämre upplösning där du kanske kör).

Den körde jag med på Android-mobiler tidigare, och den var helt ok. Tack!

1
Bevaka tråden