Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iMessage

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ställer frågan här då jag inte blir klok på vad problemet är. iMessage har börjat strula rejält, kom från ingenstans, får ej upp levererat, mottagaren får dubbla meddelanden skickade, skickas som sms, ja alla möjliga fel verkar det vara nu. Ibland fungerar det som det ska sen helt plötsligt skickas det som sms. Började strula för nån dag sen och många i min närhet upplever samma sak. Är det någon som vet vad som felar?

Felet jag har gäller både min iPhone X samt min iPad, kör 11.2.5 på X och sen igår 11.3 på min iPad.

Har återställt nätverksinställningar samt loggat ut och in från iMessage samt FaceTime och även nollställt hela telefonen. Felet kvarstår. Känns som det är nåt fel jag inte själv kan lösa utan det ligger hos Apple.

Hur fungerar iMessage för er?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-01-27 17:58

iOS 11.3 är väl en utvecklar-beta?

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2018-01-27 18:29

Funkar utmärkt här. MacOS 10.13.3 och iOS 11.2.2

Ursprungligen av frazze:

iOS 11.3 är väl en utvecklar-beta?

Ja en beta, men jag hade samma problem innan med 11.2.5 och fortsatt problem. Pratade med Apple supporten idag som inte hittade nån lösning utan trodde det beror på nånting som har med operatören att göra, däremot fick jag prata med en senior som även han hade problem med iMessage nu så problemet är nog påväg att lösas.

Ursprungligen av Bjofor:

Ställer frågan här då jag inte blir klok på vad problemet är. iMessage har börjat strula rejält, kom från ingenstans, får ej upp levererat, mottagaren får dubbla meddelanden skickade, skickas som sms, ja alla möjliga fel verkar det vara nu. Ibland fungerar det som det ska sen helt plötsligt skickas det som sms. Började strula för nån dag sen och många i min närhet upplever samma sak. Är det någon som vet vad som felar?

Felet jag har gäller både min iPhone X samt min iPad, kör 11.2.5 på X och sen igår 11.3 på min iPad.

Har återställt nätverksinställningar samt loggat ut och in från iMessage samt FaceTime och även nollställt hela telefonen. Felet kvarstår. Känns som det är nåt fel jag inte själv kan lösa utan det ligger hos Apple.

Hur fungerar iMessage för er?

Jag, vänner och familj upplever precis samma sak, och har försökt med allt du som du försökt med samt att aktivera automatisk tid och datum utan någon framgång....hittar ingen lösning på nätet och det är väldigt störande när man har köpt iPhone x för över 11000kr

Ursprungligen av Bjofor:

Ställer frågan här då jag inte blir klok på vad problemet är. iMessage har börjat strula rejält, kom från ingenstans, får ej upp levererat, mottagaren får dubbla meddelanden skickade, skickas som sms, ja alla möjliga fel verkar det vara nu. Ibland fungerar det som det ska sen helt plötsligt skickas det som sms. Började strula för nån dag sen och många i min närhet upplever samma sak. Är det någon som vet vad som felar?

Felet jag har gäller både min iPhone X samt min iPad, kör 11.2.5 på X och sen igår 11.3 på min iPad.

Har återställt nätverksinställningar samt loggat ut och in från iMessage samt FaceTime och även nollställt hela telefonen. Felet kvarstår. Känns som det är nåt fel jag inte själv kan lösa utan det ligger hos Apple.

Hur fungerar iMessage för er?

Liten uppdatering, hade problem i flera veckors tid, i fredags för snart en vecka sedan hände något vad har jag ingen aning om och nu har iMessage fungerat klockrent på alla mina enheter.

Meddelande appen (iMessage) har börjat strula på båda mina aktiva datorer, den en kör Mojave och den andra High Sierra.
Meddelanden som kommer till iPhone kommer inte till någon av datorerna.
Alla har samma konto, och tar emot på mobilnummer, och email-adresser.
Några ideer vad som jag missat?

Ursprungligen av CekariYH:

Meddelande appen (iMessage) har börjat strula på båda mina aktiva datorer, den en kör Mojave och den andra High Sierra.
Meddelanden som kommer till iPhone kommer inte till någon av datorerna.
Alla har samma konto, och tar emot på mobilnummer, och email-adresser.
Några ideer vad som jag missat?

Logga ut/in överallt?

Ursprungligen av keptang:

Logga ut/in överallt?

Hmm, glömt att prova att logga ut/in från kontona, har bara startat om alla enheter. Ska prova strax.

Tack för hjälpen, så klart behövde jag gör det på datorerna, så nu funkar det iaf när jag provmessar mig själv

Tillägg: Funkar normalt nu då jag fått mess från andra också.

Senast redigerat 2018-10-11 16:50
1
Bevaka tråden