Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart kanske man slipper säga "Hey Google" hela tiden

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som Google Home-ägare har jag länge i avund sneglat på Alexa enbart för att man med den kan använda "Computer" som aktiveringsfras. Men snart kan vi byta ut "Hey Google".

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-02-01 19:39

Detta är välkommet, ungefär som det efterlängtade stödet för vårt språk.
Att svenska tjänster för nyheter och musik och liknande läggs till vore fint, själv reggade jag tillochmed ett gratiskonto på Spotify för att testa, men jag misstänker att man måste ha ett betalkonto, möjligen ett utrikiskt sådant.

”Hey NSA!” Rimmar också.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-02-01 21:18
Ursprungligen av Zeugma:

”Hey NSA!” Rimmar också.

Om NSA vill veta om att jag frågar om vädret i morgon i byn eller vill höra In Dreams i karaokeläge för sjuttielfte gången så må det vara för min del. ?

För övrigt är jag inte så impade av dem då de lyckas tappa bort GB av fina spyware och hacks till öst och andra.... :/

Jag vill inte rollspela som Picard, men väl Kirk @djcheat. Han är coolast. Det vet man ju. Blev cirka 100% mer peppad på Alexa nu när jag lärt mig att om Computer-kommandot. Har lyckats missa det.

När det gäller Google Home använder man väl Hey Boo Boo?

Ursprungligen av Ida Blix:

Jag vill inte rollspela som Picard, men väl Kirk @djcheat. Han är coolast. Det vet man ju. Blev cirka 100% mer peppad på Alexa nu när jag lärt mig att om Computer-kommandot. Har lyckats missa det.

När det gäller Google Home använder man väl Hey Boo Boo?

Jag saknar den coolheten för att kunna lyckas med det.

Ursprungligen av DjCheat:

Jag saknar den coolheten för att kunna lyckas med det.

Haha, det gör nog jag med.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-02-02 11:15
Ursprungligen av mattiL:

Om NSA vill veta om att jag frågar om vädret i morgon i byn eller vill höra In Dreams i karaokeläge för sjuttielfte gången så må det vara för min del. ?

För övrigt är jag inte så impade av dem då de lyckas tappa bort GB av fina spyware och hacks till öst och andra.... :/

Jag har samma inställning, om företags automatiserade algoritmer läser igenom mina röstkommandon om hur vädret ser ut, om det är förseningar med pendeln (vilket jag egentligen inte behöver fråga), vilket årtal en viss film kom ut etc så är jag helt ok med det. Den konspiratoriskt lagda kan hävda att företagen kan börja använda informationen på otillbörliga vis i bakgrunden utan min vetskap, och det vore så klart inte trevligt, men i väntan på att något sådant avslöjas tar jag nog hellre bekvämligheten än foliehatten.

Jag tror snarare den lyssnar hela tiden, så nya öppningsfrasen borde vara "*"

Vill ha bort Hej Siri frasen med. Alexa känns mycket mer bekvämt.

Jag hade gärna sett att man kunde programmera in en egen fras. Jag menar, tänk om man har nån i familjen som heter Siri eller Alexa. Jag skulle vilja säga "hey space dude" eller "dumburk" eller nåt liknande för att trigga röstassistenten.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-02-05 08:32

"Hal"....

1
Bevaka tråden