Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Resultat: Vad vet du om Wifi-nätverk?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2018-01-31 23:49
Ursprungligen av ekloev:

Vad blev ditt resultat då, och vad tyckte du om frågorna överlag?

Tja den påstod ju att jag inte skulle ha en kabel, men det hade ju jag. Va det 8 eller 9 av 10 minns inte mera.

Man nästan ser på denna bild hur mycket jag älskar wifi!

Ska sägas att någon av dom där kablarna går vidare till en annan switch. Brukar dock inte se ut sådär i vanliga fall. Varit och pillat där

Gjorde dock inte testet då det är lite gammalt nu.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-02-05 14:40
Ursprungligen av SweSG:

Man nästan ser på denna bild hur mycket jag älskar wifi!

https://i.imgur.com/rINM8Ez.jpg

Ska sägas att någon av dom där kablarna går vidare till en annan switch. Brukar dock inte se ut sådär i vanliga fall. Varit och pillat där

Gjorde dock inte testet då det är lite gammalt nu.

Äh det är ju aldrig för sent att göra testet och se hur det går Men jag ser i bilden att du har en NAS där, så redan där behövs ju minst en nätverkskabel Min NAS är förvisso den enda prylen i hemmet som är uppkopplad med nätverkskabel, allt annat kör över wifi.

6/10 Korrekta svar!
Bra jobbat, du kanske inte äter och andas Wifi-nätverk men lite koll har du allt på tekniken.

Sådär! Har dock ganska bra koll på wifi. Luriga frågor skyller ja på.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-02-05 15:11
Ursprungligen av SweSG:

6/10 Korrekta svar!
Bra jobbat, du kanske inte äter och andas Wifi-nätverk men lite koll har du allt på tekniken.

Sådär! Har dock ganska bra koll på wifi. Luriga frågor skyller ja på.

Jag är skyldig till de luriga frågorna, du får kasta något hårt min väg

Jag har dock inget emot wifi. Har det naturligtvis hemma också. Har en access point från Ubiquiti. Mera till mobiler m.m. Men för ett hemmanätverk räcker inte farten till helt enkelt. Idag har vi ju mer data än någonsin som ska skickas fram och tillbaka.

Får ut runt 35-40MB/s via wifi. Ska man skicka några 100GB eller till och med flera TB är det för segt och ostadig. Med kabel så får man ut 60MB/s till på dom där 40MB/s. Det gör mycket för att inte kännas segt.

Bevaka tråden