Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nej, Iphone X är inget misslyckande

Tråden skapades och har fått 101 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-02-01 21:21
Ursprungligen av PaO:

Ja men vilket företag har större kassa än Apple
Omsättningen är oväsentlig

Oväsentlig?
Me thinks not.

  • Medlem
  • 2018-02-01 21:41
Ursprungligen av mattiL:

Oväsentlig?
Me thinks not.

Jo oväsentlig
Omsättningen säger inget om vinsten i ett företag
Frågan jag ställde var angående Apples enorma kassa och vilket företag som har större

  • Medlem
  • 2018-02-01 23:42

Nu har vi mer eller mindre svart på vitt att iPhone X inte var en flopp försäljningsmässigt. Med Tims kommentar att iPhone X var den mest sålda iPhone-modellen under alla veckor sen den lanserades (började ju inte säljas förrän 4 veckor in i kvartalet) och att iPhones ASP ökade till hela 800$ tyder på en jäkla massa iPhone X sålda.

Totalt antal sålda iPhone var ju lägre än förra årets kvartal men förra årets julkvartal var också en vecka längre så tar man ett snitt så såldes det fler i år.

Ursprungligen av S_Z:

Nu har vi mer eller mindre svart på vitt att iPhone X inte var en flopp försäljningsmässigt. Med Tims kommentar att iPhone X var den mest sålda iPhone-modellen under alla veckor sen den lanserades (började ju inte säljas förrän 4 veckor in i kvartalet) och att iPhones ASP ökade till hela 800$ tyder på en jäkla massa iPhone X sålda.

Totalt antal sålda iPhone var ju lägre än förra årets kvartal men förra årets julkvartal var också en vecka längre så tar man ett snitt så såldes det fler i år.

Ja jag undrar om det inte är börshandelns miljardärer som startar alla missnöjes-artiklar om Apple för att sen köpa fler aktier i Apple när den dippar och sen sälja efter redovisning.

Är likadant varje år, både i snacken på tech-sidorna och i artiklarna...
Sen kommer apples redovisning och det blir bevisat att Apple återigen tuggar på minst lika bra.

  • Medlem
  • 2018-02-02 05:39
Ursprungligen av Mackan1984:

Ja jag undrar om det inte är börshandelns miljardärer som startar alla missnöjes-artiklar om Apple för att sen köpa fler aktier i Apple när den dippar och sen sälja efter redovisning.

Är likadant varje år, både i snacken på tech-sidorna och i artiklarna...
Sen kommer apples redovisning och det blir bevisat att Apple återigen tuggar på minst lika bra.

Tror jag med och det blir bara värre för varje år

Imponerande siffror och man ser hur Apple även ökar på tjänster vilket är kul. Men precis som Samsung så tar de hutlöst betalt för sina produkter ?

Ursprungligen av PaO:

Tror jag med och det blir bara värre för varje år

Imponerande siffror och man ser hur Apple även ökar på tjänster vilket är kul. Men precis som Samsung så tar de hutlöst betalt för sina produkter ?

Är inte ”hutlöst betalt” så länge folk betalar det priset.

  • Medlem
  • 2018-02-02 13:31
Ursprungligen av Hank Solo:

Är inte ”hutlöst betalt” så länge folk betalar det priset.

Jodå
Det är ett marknadspris naturligtvis men när Samsung och Apple ligger på marginal om 30 till 40 procent av omsättningen så anser jag att det är hutlöst
Tyvärr har jag ju målat in mig i ett Note hörn vilket plånboken fick känna av i höstas ?

Ursprungligen av PaO:

Tror jag med och det blir bara värre för varje år

Imponerande siffror och man ser hur Apple även ökar på tjänster vilket är kul. Men precis som Samsung så tar de hutlöst betalt för sina produkter ?

Så länge subventioner finns kommer det att funka.
Sen om man ägt mobiltelefon sen 1999 vet man hur priserna såg ut då för mobiltelefon/abbonemang.
Det är bättre idag ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-03 18:44

Har ingen iPhone x själv utan använder iPhone7+ än men kommer köpa nästa genreration.
Att det finns dom som påstår att X skulle vara ett misslyckande vet inte vad ett misslyckande är.
Samsung Note 7 var ett misslyckande av episka proportioner och det har Apple än inte lyckats uppnå med dagens lanseringar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2018-02-06 01:42
Ursprungligen av Hank Solo:

Alltså, det är skillnad på företagsvärde och hur mycket pengar de har, 2016 såg det ut så här:

Världens högst värderade företag 2016:

1. Apple (USA)
2. Alphabet (Google) (USA)
3. Microsoft (USA)
4. Exxon Mobil (USA)
5. Facebook (USA)
6. Berkshire Hathaway (USA)
7. Johnson & Johnson (USA)
8. General Electric (USA)
9. Amazon.com (USA)
10. Wells Fargo

Världens största företag (sett till omsättning) 2016:

1. Walmart - $482,1
2. State Grid - $329,6
3. China National Petroleum - $299,3
4. Sinopec Group - $294,3
5. Royal Dutch Shell - $272,2
6. Exxon Mobil - $246,2
7. Volkswagen - $236,6
8. Toyota Motor - $236,6
9. Apple - $233,7
10. BP - $226,0

Sedan dess är omsättningen gåt ner lite, Apple behåller 9:e platsen med lägre omsättning på senaste listan om du kollar länken.

http://fortune.com/global500

Men ändå är Apple knappt hälften så högt värderat som det saudiska oljebolaget Aramco som tycks vara större än det mesta.

https://www.reuters.com/article/us-aramco-ipo...

Till att börja med så kan vi vänta tills bolaget faktiskt är börsnoterat.

Och oavsett det så är det inget konstigt att om man samlar en massa resurser i ett bolag så kan det få ett högt värde

Bevaka tråden