Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krönika: Snälla, fixa Meny-knappen

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fjärrkontrollen till Apple TV har fått en vit ring runt sig för att särskilja den, men det största och mest irriterande problemet med knappen finns fortfarande kvar. Snälla Apple, hjälp till att åtgärda det. Dessutom är Youtube i behov av en totalrenovering.

Läs hela artikeln här

Håller med!

Bra Jakob!
Håller med allt!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2017-09-20 17:21

Bra krönika Jakob! Även i vårat hem så använder vi till 99% våran AppleTV till allt tv-tittande. Använder allt från Viaplay, Cmore till Netflix och Youtube, och det är bara i Youtube som jag själv har råkat ut för detta fenomen som du beskriver, jag har alltid trott att det är jag som är dum i huvet och inte vet hur man backar med Menu knappen, skönt att veta att man inte är ensam om detta!

Om man lägger appen i översta raden så får den faktiskt möjlighet att visa viss information i övre delen av hemskärmen när appen är vald. Bland annat Netflix nyttjar detta, HBO gör det inte.

Jag tycker hela fjärrkontrollen är jobbig. Den är alldeles för tunn för min smak. Håller den upp och ned ofta. + samma problem som Jakob har. Blir kladdig bara man petar på den.

Håller också med att YT-appen kan vara sädär. Jag har dock problem med massa appar som gör lite som dom vill.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2017-09-21 07:55

Jag störde mig också på fjärren i början. Men efter att ha köpt Elagos gummiskydd så sitter den alltid rätt i handen, plus att fjärren skyddas när ungarna tappar den i golvet....för det händer ju aldrig mig

Ursprungligen av Jedih:

Jag störde mig också på fjärren i början. Men efter att ha köpt Elagos gummiskydd så sitter den alltid rätt i handen, plus att fjärren skyddas när ungarna tappar den i golvet....för det händer ju aldrig mig

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71NB-PL5CtL._SL1488_.jpg

Det där ser ut som ett perfekt skydd för ... barnen jag inte har än, för det händer ju aldrig mig heller! ??

Ursprungligen av Jedih:

Jag störde mig också på fjärren i början. Men efter att ha köpt Elagos gummiskydd så sitter den alltid rätt i handen, plus att fjärren skyddas när ungarna tappar den i golvet....för det händer ju aldrig mig

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71NB-PL5CtL._SL1488_.jpg

Trist att behöva köpa något extra till en redan dyr fjärrkontroll dock. Hade dom tänkt till lite innan så hade man inte behövt det. Känns konstigt att dom inte gjorde mera med 5:an. Men blir la så när allt ska vara så tunt och vackert idag. Tack för tipset.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2017-09-21 09:40
Ursprungligen av SweSG:

Trist att behöva köpa något extra till en redan dyr fjärrkontroll dock. Hade dom tänkt till lite innan så hade man inte behövt det. Känns konstigt att dom inte gjorde mera med 5:an. Men blir la så när allt ska vara så tunt och vackert idag. Tack för tipset.

Jag håller helt med dig där men många skyddar ju även sina telefoner och paddor etc och med tanke på vad en ny fjärr kostar så känns det som en billig försäkring samtidigt som det förbättra hanteringen avsevärt.

YT-appen till ATVn har nu fått ett ansiktslyft. Bara pillat lite lätt med den så vet inte om den är till det bättre.

Ursprungligen av SweSG:

YT-appen till ATVn har nu fått ett ansiktslyft. Bara pillat lite lätt med den så vet inte om den är till det bättre.

Jag såg också det! Har inte hunnit testa själv än, men det har ju varit något som gjort att @ekloev inte ens velat använda Apple TV.

Har du hunnit testa något mer?

Ursprungligen av amandareventlid:

Jag såg också det! Har inte hunnit testa själv än, men det har ju varit något som gjort att @ekloev inte ens velat använda Apple TV.

Har du hunnit testa något mer?

Testade lite inatt. Gillade inte den.

Edit:

Kan dock vara att man är så van med den andra. Men jag hade svårt att komma in i den nya. Ska sägas att jag alltid är utloggad från YT. Kan ju vara bättre om man loggat in. Med tips och kanaler m.m.

1
Bevaka tråden