Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här är alla nya emojis för 2018

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Under sommaren lanseras Unicode 11.0 och i samband med det kommer det släppas 157 nya emoji-figurer.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Under sommaren lanseras Unicode 11.0 och i samband med det kommer det släppas 157 nya emoji-figurer.

Läs hela artikeln här

Saknar fortfarande en TMI-emoji. Älskar den Skype har.

Gillar också hur dom räknar varje "hudnyans" som en (1) emoji. Det är ju alltså inte 157 olika figurer... då vissa figurer har så man kan välja hud.

Ursprungligen av Redaktionen:

Under sommaren lanseras Unicode 11.0 och i samband med det kommer det släppas 157 nya emoji-figurer.

Läs hela artikeln här

Gillar också hudnyansen gul, vart i världen har folk denna hudfärg...Springfield?
Det är rasistiskt mot smurfarna.

Ursprungligen av Laserturken:

Gillar också hudnyansen gul, vart i världen har folk denna hudfärg...Springfield?
Det är rasistiskt mot smurfarna.

Tror färgen är ”smiley-gul”, dvs du ska använda den när du vill vara utan hudfärg.

Ursprungligen av Chaosstar:

Tror färgen är ”smiley-gul”, dvs du ska använda den när du vill vara utan hudfärg.

Sant, sen har ju smile sitt ursprung i färgen gul.

Jag är så taggad på laman, tvättbjörnen och rödhåriga!! Tycker alltid det är kul när det kommer saker, inte bara hårfärger och massa olika hudtoner på redan existerande emoji-symboler. Jag ville använda en muffin-symbol så sent som i förrgår.

Ursprungligen av amandareventlid:

Jag är så taggad på laman, tvättbjörnen och rödhåriga!! Tycker alltid det är kul när det kommer saker, inte bara hårfärger och massa olika hudtoner på redan existerande emoji-symboler. Jag ville använda en muffin-symbol så sent som i förrgår.

Absolut skit att det utvecklas och kommer nytt, numera består mina sms till vänner mer av emojis än ren text så det är mer eller mindre en rebus för mina vänner att lista ut vad vill ha sagt.

Jag är inte speciellt imponerad av den konstnärliga verkshöjden. Många av figurerna ser inte riktigt kloka ut. Utsedda vinnare i japanska förskoletävlingar?

PS. Det med förskolan verkar stämma. De har svårt att räkna.

Vill ha en smiley med en rad längder och volymer på skägg ?

När kommer ”kram-smiley”?

Haha, ja! En väldigt talande GIF. Kan komma på flera gånger jag hade behövt den.

Ursprungligen av Texmex:

När kommer ”kram-smiley”?

Den finns ju redan! Även om det ser lite mer ut som någon glad som kommer mot dig och ska yxmörda dig. Hehe

Ursprungligen av amandareventlid:

Haha, ja! En väldigt talande GIF. Kan komma på flera gånger jag hade behövt den.

Det är det jag menar. Tror den snabbt skulle bli bland dom topp-10 mest använda emojis.

Ursprungligen av Zeugma:

Jag är inte speciellt imponerad av den konstnärliga verkshöjden. Många av figurerna ser inte riktigt kloka ut. Utsedda vinnare i japanska förskoletävlingar?

PS. Det med förskolan verkar stämma. De har svårt att räkna.

Dom förklarar det här:
https://blog.emojipedia.org/157-new-emojis-in...

Ursprungligen av egonprint:

Det är det jag menar. Tror den snabbt skulle bli bland dom topp-10 mest använda emojis.

Vi får skriva ett önskemål till Unicode-konsortiet och hoppas att de lyssnar!

Ursprungligen av amandareventlid:

Vi får skriva ett önskemål till Unicode-konsortiet och hoppas att de lyssnar!

Vi får göra det. Du kan ju gärna undersöka hur man gör det.

Ursprungligen av egonprint:

”Det kändes rätt”. Sponsrade av Trump?

Ursprungligen av Zeugma:

”Det kändes rätt”. Sponsrade av Trump?

Jag förstår inte den referensen...

Ursprungligen av egonprint:

Vi får göra det. Du kan ju gärna undersöka hur man gör det.

Jag är på det! Det var ju en kvinna i Tyskland som lyckades med Hijab-symbolen. Jag får kolla upp hur hon gjorde.

Ursprungligen av egonprint:

Jag förstår inte den referensen...

Alternativa fakta, fake news, o s v. Hur en symbol med tre hjärtan ändå kan ha fyra hjärtan. En självklarhet. (Det var ett ironiskt skämt, inte allvarligt menat).

PS. Tycker du verkligen att de förklarade hur en symbol med tre hjärtan kan ha fyra hjärtan? ?

Saknar en kanon. Inte för att smälla med utan för att något är kanonbra. Mer än tummen upp. Men det faller väl på att det inte är PK med militära vapen. Fast en atombomb i huvudet går ju bra.

Inte för att jag vill vara den, men på nått sätt tycker jag att det borde läggas ner mer tid på väsentligheter än på mer såna här som gissningsvis 75% använder fel iaf.

  • Medlem
  • 2018-02-09 20:37
Ursprungligen av CekariYH:

Inte för att jag vill vara den, men på nått sätt tycker jag att det borde läggas ner mer tid på väsentligheter än på mer såna här som gissningsvis 75% använder fel iaf.

Vad menar du med väsentligheter i det här fallet? Det är ju knappast samma personer hos Apple som ritar deras version av emojisarna och de som rättar buggar och som utvecklar nya funktioner i deras operativsystem och övrig programvara. Det ena utesluter inte det andra, men du kanske syftar på något annat?

Ursprungligen av amandareventlid:

Jag är på det! Det var ju en kvinna i Tyskland som lyckades med Hijab-symbolen. Jag får kolla upp hur hon gjorde.

Det låter bra! Håll oss uppdaterade.

Saknar:
-Godispåse.
-Rosa vanligt hjärta.
-✝️ Med upp och nervänt kors.
-✝️ Med chaospilar.
-✝️ Med pentagram upp.
-✝️ Med pentagram ned.
-Transgender flag.
-Kurdisk flagga.

Ursprungligen av Chaosstar:

Saknar:
-Godispåse.
-Rosa vanligt hjärta.
-✝️ Med upp och nervänt kors.
-✝️ Med chaospilar.
-✝️ Med pentagram upp.
-✝️ Med pentagram ned.
-Transgender flag.
-Kurdisk flagga.

Väldigt många kombinationer med kors, vi får hoppas på ett kors edition i framtiden!
Åh, jag skulle också gilla en godispåse. Håller med och transflaggan, den är inte heller lika enkel att ersätta som prideflaggan (alla färger på hjärtan eller regnbågen). Nu finns ju prideflaggan men innan den dök upp som emoji.

Ursprungligen av amandareventlid:

Väldigt många kombinationer med kors, vi får hoppas på ett kors edition i framtiden!
Åh, jag skulle också gilla en godispåse. Håller med och transflaggan, den är inte heller lika enkel att ersätta som prideflaggan (alla färger på hjärtan eller regnbågen). Nu finns ju prideflaggan men innan den dök upp som emoji.

Menade inte just "kors", la in den symbolen för att visa vilken lila fyrkant jag menar borde ha de fyra symbolerna jag skriver efter.
Alltså dessa: ?☸️☮️☦️♌️⚛️??

?

1
Bevaka tråden