Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felsöka iPhone och iPad

Tråden skapades och har fått 166 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av IngoX:

Aktivera Inställningar > Allmänt > Hjälpmedel > AssistiveTouch så får man en mjukvaru-hemknapp man kan flytta runt på skärmen.

Men frågan är om det går att komma åt den inställningen på en ej aktiverad telefon, eller om hemknappen är helt trasig? Det är i alla fall en lösning när man har en glappande hemknapp som funkar ibland.

Ja just det har jag läst med men hur f*n ska man komma åt inställningar?
Telefonen är låst tills man har tryckt på hemknappen ?

Ursprungligen av Mackan1984:

Ja just det har jag läst med men hur f*n ska man komma åt inställningar?
Telefonen är låst tills man har tryckt på hemknappen ?

Fixa hem-knappen först och håll tummarna att det inte är fler problem som dyker upp efter det.

Ursprungligen av Mackan1984:

Ja just det har jag läst med men hur f*n ska man komma åt inställningar?
Telefonen är låst tills man har tryckt på hemknappen ?

Har du kollat på Apple-support när det gäller hemknappen.

Ursprungligen av adress@mac:

Har du kollat på Apple-support när det gäller hemknappen.

Nej men tror det är kört tills jag fixat den.
Det får vara helt enkelt ?

Denna guiden borde uppdateras med info om iPhone X.

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Denna guiden borde uppdateras med info om iPhone X.

Håller med Ska bara få tummen ur. Ett pm som jag kan ta vidare till 99.se funkar också (då jag själv inte längre kan ändra första posten).

Det finns ingen lösning att få iPhone X-styrning på en iPhone 7-plus?
Köpte en för 500 med böjt chassi och trasig framsida som jag bytte fram och bak med kina-kopior.
Fungerar galant förutom att hem-knappen var trasig och tvingas använda mig utav assistive touch.
Hade varit mycket goare med iPhone X gester när hemknappen är kass.

Ursprungligen av Mackan1984:

Det finns ingen lösning att få iPhone X-styrning på en iPhone 7-plus?
Köpte en för 500 med böjt chassi och trasig framsida som jag bytte fram och bak med kina-kopior.
Fungerar galant förutom att hem-knappen var trasig och tvingas använda mig utav assistive touch.
Hade varit mycket goare med iPhone X gester när hemknappen är kass.

Nej, det går inte.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Nej, det går inte.

Det får bli en önskan till Apple helt enkelt

Uppdaterade nyligen min iphone SE till 11.4.1 och itunes till 12.8.0.150 och nu hittas inte telefonen, jag väljer att datorn (Windows 10) ska lita på mobilen men den dyker ändå inte upp.

Har provat att både starta om datorn och mobil utan framgång, jag noterade dock att mobilen hittades i tidigare versionen av itunes innan jag uppdaterade till senaste versionen...så är det en bug i itunes tro, någon mer som råkat ut för detta?

Ursprungligen av Laserturken:

Uppdaterade nyligen min iphone SE till 11.4.1 och itunes till 12.8.0.150 och nu hittas inte telefonen, jag väljer att datorn (Windows 10) ska lita på mobilen men den dyker ändå inte upp.

Har provat att både starta om datorn och mobil utan framgång, jag noterade dock att mobilen hittades i tidigare versionen av itunes innan jag uppdaterade till senaste versionen...så är det en bug i itunes tro, någon mer som råkat ut för detta?

Hittas en annan iPhone av itunes och har du möjligtvis annan dator att testa telefonen på? Hittar du den i utforskaren?

Ursprungligen av Laserturken:

Uppdaterade nyligen min iphone SE till 11.4.1 och itunes till 12.8.0.150 och nu hittas inte telefonen, jag väljer att datorn (Windows 10) ska lita på mobilen men den dyker ändå inte upp.

Har provat att både starta om datorn och mobil utan framgång, jag noterade dock att mobilen hittades i tidigare versionen av itunes innan jag uppdaterade till senaste versionen...så är det en bug i itunes tro, någon mer som råkat ut för detta?

Datorn litar på mobilen? Brukar det inte vara tvärtom? Har detta något att göra med den nya inställningen USB-tillbehör måntro?

Har upptäckt en konstig bugg på min XS Max. Om jag öppnar en bild jag sparat och trycker på dela knappen och väljer iMessage, så händer inget på flera sekunder. Efter kanske 5 sekunder öppnas iMessage som vanligt och bilden är bifogad. Nån annan som fått det problemet? Jag upptäckte det efter att jag uppdaterade till iOS 12.1

Kan även tillägga att jag inte har samma problem på min iPhone 7 Plus som också ligger på iOS 12.1

Ursprungligen av MrQuattro:

Har upptäckt en konstig bugg på min XS Max. Om jag öppnar en bild jag sparat och trycker på dela knappen och väljer iMessage, så händer inget på flera sekunder. Efter kanske 5 sekunder öppnas iMessage som vanligt och bilden är bifogad. Nån annan som fått det problemet? Jag upptäckte det efter att jag uppdaterade till iOS 12.1

Gissningsvis är det en bild som dynamiskt valts ut för komprimering för att spara plats genom Optimera lagring-funktionen. Den måste då laddas hem för att kunna bifogas, vilket kan resultera i några sekunders fördröjning.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-13 17:47

Det kan också vara skillnad på om den skickas som Meddelande eller MMS.

Det kan också vara så att en norsk reset löser problemet! Gjorde en soft reset (volym upp, volym ner och sedan strömknappen tills telefonen startas om). Efter det har jag inte haft problemet.

Vi sätter punkt för den här tråden här och startar upp en ny, givetvis med en ny fräsch uppdaterad inledning från @barbapappa_86.

Tråden hittar du här: https://www.99.se/forum/t/326490-felsoka-ipho...

Bevaka tråden