Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Facebook testar en ny funktion: Rösta ned inlägg från sidor

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sociala medier-plattformen fortsätter att testa metoder för att styra över flödet. Senast ut är ett test där användare får möjligheten att rösta ned inlägg från sidor.

Läs hela artikeln här

Jaha, nu ska vi aktivt hjälpa Zuckerberg att tjäna ännu mer pengar. Å, nä, jag använder FBP i stället.

Ursprungligen av Zeugma:

Jaha, nu ska vi aktivt hjälpa Zuckerberg att tjäna ännu mer pengar. Å, nä, jag använder FBP i stället.

Jag har tagit det snäppet längre, och blockerar alla större sociala nätverk! Gillar dom inte alls. Nyfikna rackare!

Edit:

Såhär ser det ut och jag har inte ens varit inne på Facebook. Alla sidor som ska ha länk m.m. till det.

Senast redigerat 2018-02-12 13:14
  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-12 13:18
Ursprungligen av SweSG:

Jag har tagit det snäppet längre, och blockerar alla större sociala nätverk! Gillar dom inte alls. Nyfikna rackare!

Edit:

Såhär ser det ut och jag har inte ens varit inne på Facebook. Alla sidor som ska ha länk m.m. till det.

https://i.imgur.com/D0i3I4A.png

Hur gör man det där om man använder macOS och Safari?

Ursprungligen av Innis:

Hur gör man det där om man använder macOS och Safari?

Det är en Raspberry Pi med Pi-hole.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-12 13:56
Ursprungligen av SweSG:

Det är en Raspberry Pi med Pi-hole.

Aha ok för avancerat för mig

Ursprungligen av Innis:

Aha ok för avancerat för mig

Nejdå! Tar 15 minuter att sätta upp och är inte så svårt. Finns massa klipp på YT om du skulle köra fast. Man måste dock ha en Raspberry Pi. Billiga dock. Sedan lägger du in den i ditt nätverk och fixar in Raspberry pi’s IP i din router. Slipper du byta DNS i varje dator och pryl där hemma.

Ursprungligen av SweSG:

Jag har tagit det snäppet längre, och blockerar alla större sociala nätverk! Gillar dom inte alls. Nyfikna rackare!

Edit:

Såhär ser det ut och jag har inte ens varit inne på Facebook. Alla sidor som ska ha länk m.m. till det.

https://i.imgur.com/D0i3I4A.png

Det vore trevligt att få lämna allt det där, men jag har släkt (bosatt långt bort) och föreningsliv via Facebook.

1
Bevaka tråden