Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PDF Editor

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2018-02-12 20:35

Hade jag haft något hår så hade jag nog slitet det vid detta laget.

Jag behöver ladda ner en blankett från skatteverket och fylla i den, det är PDF format men preview klarar inte av det, finns det någon lösning som inte innefattat att köpa Acrobat för 150kr/månaden från Adobe ?

Har testat pdfelements från Wondershare och pdfexpert men ingen av dessa klarar av att öppna skatteverkets formulär.

Några tips?

Varför ska du köpa Acrobat? Det behöver du bara om du ska skapa PDF.

Ladda ner Adobe Reader. Det är gratis. Det funkar med Skatteverkets blanketter.

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2018-02-12 21:52
Ursprungligen av andste:

Hade jag haft något hår så hade jag nog slitet det vid detta laget.

Jag behöver ladda ner en blankett från skatteverket och fylla i den, det är PDF format men preview klarar inte av det, finns det någon lösning som inte innefattat att köpa Acrobat för 150kr/månaden från Adobe ?

Har testat pdfelements från Wondershare och pdfexpert men ingen av dessa klarar av att öppna skatteverkets formulär.

Några tips?

Jag var i behov av att fylla i en blankett i PDF-format för någon vecka sedan. Med fördefinerade textfält. Det gick att göra när man öppnade PDF-filen (som låg online) via Google Chrome.
Kunde inte spara ner PDF:en med en gång, utan fick gå via utskrift -> Öppna i Förhandsvisning -> Spara.
Jag fick däremot inte till det att redigera den efteråt när jag behövde göra ändringar, Löste det till slut med ett gratis (30dagar, kanske) program på min Windows-dator.

Ursprungligen av Måns97:

...Jag fick däremot inte till det att redigera den efteråt när jag behövde göra ändringar...

Kan nästan garantera att det funkar med Adobe Reader.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2018-02-12 22:14
Ursprungligen av andste:

Jag behöver ladda ner en blankett från skatteverket och fylla i den, det är PDF format men preview klarar inte av det, finns det någon lösning som inte innefattat att köpa Acrobat för 150kr/månaden från Adobe ?

Det står väl på SKV:s hemsida hur man gör och dessutom en klickbar länk med en ikon på som pekar till Adobe Reader...

1
Bevaka tråden