Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Parkoppla iPad och logitech slim folio

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-02-14 21:25

Jag har tidigare parkopplat tangentbordet med en annan iPad, inga problem. Men nu med en ny funkar det inte. Det dyker upp i inställningar > bluetooth men när jag klickar på det står det efter en stund att det tar för lång tid (se bild). Det finns inget litet ”i” som man kan klicka på för att glömma tidigare koppling. Tangentbordet verkar funka som det ska, blinkar först grönt och sedan snabbt blått lite som det ska enligt logitechs hemsida.

Tips? Vad gör jag fel? Finns inte vad jag förstår så mycket mer knappar eller inställningar att dona med?

Tack för hjälpen!

Ansluten till annan enhet? Startat om?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-02-14 21:40
Ursprungligen av barbapappa_86:

Ansluten till annan enhet? Startat om?

Ansluten till en annan enhet har den ju varit, vet inte om den är det just nu. Hur ser man det?
Startat om iPad har jag testat utan effekt men inte att starta om tangentbordet, vet inte om det ens går ... ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-02-14 22:43

Tack för svar! Tyvärr har jag inte ett sådant tangentbord utan ett slim folio, och jag tycker inte det verkar som att instruktionerna i länken stämmer för det ...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-02-14 23:37

Inställningar Allmänt Nollställ Nollställ nätverk
Kan vara värt ett försök. Obs, alla BT-kopplingar raderas samt alla sparade wifi-lösen.

Ursprungligen av wicke:

Tack för svar! Tyvärr har jag inte ett sådant tangentbord utan ett slim folio, och jag tycker inte det verkar som att instruktionerna i länken stämmer för det ...

Från http://support.logitech.com/sv_se/product/sli...

Ursprungligen av Logitech:

Ansluta till en annan iPad

Om Slim Folio-fodralet redan är anslutet till en iPad-enhet och du vill ansluta det till en annan enhet:

  1. Luta iPad-enheten mot remsan precis ovanför tangentbordet. Tangentbordet aktiveras. Indikatorlampan bör blinka grönt och sedan blått.

  2. Tryck på Bluetooth-anslutningsknappen på tangentbordets högra sida så att det blir identifierbart.

  3. Gå till Bluetooth-inställningarna i din iPad och välj Slim Folio i listan över enheter.

  4. När anslutningen har upprättats slutar Bluetooth-ikonen att blinka och lyser i ett fast blått sken. Ditt tangentbord är redo att användas.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-02-15 07:57
Ursprungligen av reboot81:

Inställningar Allmänt Nollställ Nollställ nätverk
Kan vara värt ett försök. Obs, alla BT-kopplingar raderas samt alla sparade wifi-lösen.

Testade detta, men ingen skillnad, samma felmeddelande; ”Parkopplingen tog för lång tid, kontrollera att ”Slim folio” är påslagen, inom räckvidd och redo att parkopplas.”

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-02-15 07:58

Tycker det är precis så jag gör, bara att istället för att anslutas kommer det där felmeddelandet om att parkopplingen tar för lång tid ...

1
Bevaka tråden