Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plexgear Multiadapter för USB-C

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Forummedlemmen JohannesKBA har testat en prisvärd multiportsadapter för USB Type-C. Läs mer för att se vad han tycker om adaptern.

Läs hela artikeln här

Ja dom där kjell.com har snattat massa slantar av mig många gånger. Ofta där och köper bra att ha prylar! Trevligt med en bra USB-C adapter. Kikat på liknande många gånger.

Tack för testet!

Om man kan tänka sig att vara utan ethernetporten finns en snarlik adapter hos Kjell med två USB C-portar. Samma peng 699 kr (extrapris just nu): https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natv...

Passar endast MBP då den har två hanar.

Dessutom lite snyggare då man kan välja mellan vanlig silver och rymdgrå.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2018-02-13 20:09
Ursprungligen av SweSG:

Ja dom där kjell.com har snattat massa slantar av mig många gånger. Ofta där och köper bra att ha prylar! Trevligt med en bra USB-C adapter. Kikat på liknande många gånger.

Tack för testet!

Var inne på Kjell senast igår faktiskt ? Jobbrelaterade teknikprylar förvisso, men jag gillar dem ?

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2018-02-13 20:10
Ursprungligen av johan_tanying:

Om man kan tänka sig att vara utan ethernetporten finns en snarlik adapter hos Kjell med två USB C-portar. Samma peng 699 kr (extrapris just nu): https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natv...

Passar endast MBP då den har två hanar.

Dessutom lite snyggare då man kan välja mellan vanlig silver och rymdgrå.

För såna som mig är nätverksporten prio nr. 1 ?

Ursprungligen av JohannesKBA:

För såna som mig är nätverksporten prio nr. 1 ?

Prio ett men ändå skaffar du en dator utan en sådan port?

Ursprungligen av Jonatatatan:

Prio ett men ändå skaffar du en dator utan en sådan port?

Jag fick hela två st på min nya burk. Ska nog gå över på 10GbE lite smått också. Jag var tvungen att köpa en USB-nätverksadapter till min XPS. Köpt hos kjell

Wifi är för slött tyvärr. Även AC.

Ursprungligen av SweSG:

Jag fick hela två st på min nya burk. Ska nog gå över på 10GbE lite smått också. Jag var tvungen att köpa en USB-nätverksadapter till min XPS. Köpt hos kjell

https://i.imgur.com/updGxgP.jpg

Wifi är för slött tyvärr. Även AC.

Det står 1000Mbps på den bilden blir väl inte 10 Gbit utan 1 eller räknar jag tokigt?
Själv uppgraderade jag vid årsskiftet till 250Mbit internet och insåg efteråt att min switch och mitt modem endast stödjer 100Mbit när jag bytte dom så kom jag upp i 140 så fick byta även kablarna för att nå mina 250Mbit. Nu ligger jag på 324Mbit när jag mäter mot speedtest osv i alla fall.
Vet inte om de var av för gammal standard eller bara om någon på vägen var sliten orkade inte felsöka så noga. Men nu är all hårdvara och kablar i mitt nätverk i alla fall fräscha och i rätt längd för jag skaffade en tång så jag kunde fixa det.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Det står 1000Mbps på den bilden blir väl inte 10 Gbit utan 1 eller räknar jag tokigt?
Själv uppgraderade jag vid årsskiftet till 250Mbit internet och insåg efteråt att min switch och mitt modem endast stödjer 100Mbit när jag bytte dom så kom jag upp i 140 så fick byta även kablarna för att nå mina 250Mbit. Nu ligger jag på 324Mbit när jag mäter mot speedtest osv i alla fall.
Vet inte om de var av för gammal standard eller bara om någon på vägen var sliten orkade inte felsöka så noga. Men nu är all hårdvara och kablar i mitt nätverk i alla fall fräscha och i rätt längd för jag skaffade en tång så jag kunde fixa det.

Jo, den där har inte 10GbE. Finns la inte på USB?

Ursprungligen av SweSG:

Jo, den där har inte 10GbE. Finns la inte på USB?

Missuppfattade ditt inlägg.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-02-15 11:54

Hur är det med HDMI-porten, klarar den av 60Hz i 4K upplösning?

Ingen displayport, hade varit riktigt bra annars.

Ursprungligen av Mija:

Hur är det med HDMI-porten, klarar den av 60Hz i 4K upplösning?

Såg inget i testet men kikade på kjell.com som säljer den och de skriver "Utrustad med en HDMI-port (4K vid 30 Hz)" så den är ju inte direkt användbar till 4k till annat än film.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2018-02-15 17:11
Ursprungligen av Jonatatatan:

Såg inget i testet men kikade på kjell.com som säljer den och de skriver "Utrustad med en HDMI-port (4K vid 30 Hz)" så den är ju inte direkt användbar till 4k till annat än film.

Precis. 30Hz 4K är det som gäller. Fungerar fint för film och ”normalt arbete” men är inte optimalt för spel.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2018-02-15 17:13
Ursprungligen av Jonatatatan:

Prio ett men ändå skaffar du en dator utan en sådan port?

De bästa bärbara datorerna saknar tyvärr Ethernet-port. Kanske finns någon PC men jag vill kunna köra MacOS, Linux och Windows 10 på samma maskin.

Synd att den inte stödjer 60 Hz, blir jobbigt att använda den till arbete då.

Nya iPad Pro

Den där adaptern tillsammans med nya iPad Pro?

Hmmmmm...

1
Bevaka tråden