Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple släpper ytterligare en instruktionsvideo för Homepod

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ytterligare en instruktionsfilm för Homepod når Youtube, denna gången med fokus på att få ut det mesta av sin smarta högtalare.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-02-19 19:11

Om man har iPhone, iPad, AppleWatch, Homepod och en Mac, vilken svarar när man säger "Hej Siri"...?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-02-19 19:32
Ursprungligen av kenjon:

Om man har iPhone, iPad, AppleWatch, Homepod och en Mac, vilken svarar när man säger "Hej Siri"...?

Bra fråga!

Hittade detta på ämnen: https://9to5mac.com/2016/06/30/ios-10-intelli...

Men googlade mig aldrig vidare till någon tråd som inkluderade Homepoden!

Ursprungligen av kenjon:

Om man har iPhone, iPad, AppleWatch, Homepod och en Mac, vilken svarar när man säger "Hej Siri"...?

Den som är närmast dig. Är tanken iaf.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Den som är närmast dig. Är tanken iaf.

Precis, det är tanken. Funkar det likadant som med min IPhone och Apple Watch så svarar båda ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-02-19 23:04

Min iPhone svarar trots att iPad är närmare.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-19 23:08

Såg ett YouTube klipp där någon testade med en HomePod och en iPhone.
Skärmen på iPhone:en blinkade bara till till när han sa "Hey Siri" men det var HomePod som svarade.

Det är samma med Google Home och Echo/Alexa. Den som hör bäst och är närmast ska svara - i teorin. Känns dock som det är viktat mot fasta enheter snarare än telefoner/klockor, har aldrig varit med om att telefonen svarat i stället för Home när jag har båda i närheten.

I praktiken är det såklart ett visst inslag av hit and miss. Ibland får enheterna för sig att den lite längre bort faktiskt hörde bättre, och då svarar denna. Kan ju bero på saker som omgivande ljud, eller att något är i vägen och dämpar. Antar samma sak är sant för den som har flera Homepod.

Ursprungligen av emilakered:

Det är samma med Google Home och Echo/Alexa. Den som hör bäst och är närmast ska svara - i teorin. Känns dock som det är viktat mot fasta enheter snarare än telefoner/klockor, har aldrig varit med om att telefonen svarat i stället för Home när jag har båda i närheten.

I praktiken är det såklart ett visst inslag av hit and miss. Ibland får enheterna för sig att den lite längre bort faktiskt hörde bättre, och då svarar denna. Kan ju bero på saker som omgivande ljud, eller att något är i vägen och dämpar. Antar samma sak är sant för den som har flera Homepod.

En sak som Homepod fått beröm för är ju förmågan att höra användarens röst, även när ganska hög musik spelas och tvärs över ett rum. Det är ju då inte otänkbart att den fasta enheten har prioritet över t ex en telefon som ligger på soffbordet. En annan lösning som vore väldigt praktisk är om Siri/Alexa/Google Assistant kunde få förmågan att reagera på vilken enhet som tilltalas; t ex "Hej Homepod, Hej Iphone" eller helt användardefinierade fraser.

På tal om "Hej Siri" – Min telefon svarar aldrig om jag har inkopplat ett Bluetooth headset. Det gör funktionen ganska meningslös då jag i princip alltid har ett Bluetooth headset inkopplat (Sony MDR X-1000 för tillfället).

Sugigt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-02-20 12:03

Det är för att spara batteri på BTheadsetet. Annars skulle den behöva vara aktiv hela tiden och lyssna ifall du säger något.

Ursprungligen av carlsson:

På tal om "Hej Siri" – Min telefon svarar aldrig om jag har inkopplat ett Bluetooth headset. Det gör funktionen ganska meningslös då jag i princip alltid har ett Bluetooth headset inkopplat (Sony MDR X-1000 för tillfället).

Sugigt.

Går det inte att aktivera Siri via headsetet såsom för Airpods?

Men hur svårt kan det vara att lösa det?
Då borde Siri lyssna via den inbyggda micen då (som den gör om det inte finns något headset)?

Det är ju helt rubbat att Apple inte har fixat det.

Det går att aktivera Siri med hjälp av knappar, ja. Men då faller ju hela idén med "Hej Siri", som ju inte ska kräva någon fysisk interaktion.

1
Bevaka tråden