Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 7+/8+ vs iPhone X - sakna storleken på skärmen

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bytte nyss till X från 7+ som jag använt sen den kom.
Kan inte hjälpa att jag saknar storleken på skärmen en del.

Någon mer som känner samma sak?

Hur ser ni på detta ”problem” själva?

Ursprungligen av theplague:

Bytte nyss till X från 7+ som jag använt sen den kom.
Kan inte hjälpa att jag saknar storleken på skärmen en del.

Någon mer som känner samma sak?

Hur ser ni på detta ”problem” själva?

Kände samma sak när jag bytte från min 7plus, saknar bredden på tangentbordet, men jag börjar vänja mig nu efter nån månad. Annars tycker jag X helt klart en uppgradering i övrigt, men hade inte haft nåt emot en Xplus.

Ursprungligen av Bjofor:

Kände samma sak när jag bytte från min 7plus, saknar bredden på tangentbordet, men jag börjar vänja mig nu efter nån månad. Annars tycker jag X helt klart en uppgradering i övrigt, men hade inte haft nåt emot en Xplus.

Håller med om allt du skriver. Uppdatering i övrigt.
Ang storleken är displayen ju grym men upplevelsen när man tittar på foton etc.

  • Medlem
  • 2018-02-21 23:01
Ursprungligen av theplague:

Bytte nyss till X från 7+ som jag använt sen den kom.
Kan inte hjälpa att jag saknar storleken på skärmen en del.

Någon mer som känner samma sak?

Hur ser ni på detta ”problem” själva?

Det var därför jag valde en 8 Plus den här gången. Jag väntar på en "X Plus".

Ursprungligen av Ljung:

Det var därför jag valde en 8 Plus den här gången. Jag väntar på en "X Plus".

8+ kändes meningslös när jag hade 7+ men ja, X+ känns som det man väntar på nu. Tror jag haha.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-03-06 13:34

En koreansk herre vid namn Lee Gunho har skapat en konceptvideo för hur Iphone X Plus skulle kunna se ut. Hans design gör telefonen både högre och bredare, ska bli intressant att se om Apple kör på den linjen eller bara gör telefonen större på höjden.

Ursprungligen av ekloev:

En koreansk herre vid namn Lee Gunho har skapat en konceptvideo för hur Iphone X Plus skulle kunna se ut. Hans design gör telefonen både högre och bredare, ska bli intressant att se om Apple kör på den linjen eller bara gör telefonen större på höjden.

När Apple gör en större version är jag 99,99% säker på att den också är bredare.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-03-06 14:28
Ursprungligen av theplague:

När Apple gör en större version är jag 99,99% säker på att den också är bredare.

Ja det känns mest sannolikt, och det skulle ju också vara i linje med hur de gjort med tidigare Plus-modeller.

Ursprungligen av ekloev:

En koreansk herre vid namn Lee Gunho har skapat en konceptvideo för hur Iphone X Plus skulle kunna se ut. Hans design gör telefonen både högre och bredare, ska bli intressant att se om Apple kör på den linjen eller bara gör telefonen större på höjden.

Ursprungligen av theplague:

När Apple gör en större version är jag 99,99% säker på att den också är bredare.

Ursprungligen av ekloev:

Ja det känns mest sannolikt, och det skulle ju också vara i linje med hur de gjort med tidigare Plus-modeller.

Jo, en X+ som bara växer på höjden skulle väl bli en ny bendgate och det tror jag inte Apple riskerar...

För mig fanns det inget val då jag föredrar skärmar med bildförhållandet 16:9 och då blev det en 8 Plus. Om Apple väljer att fortsätta med sitt nya bildförhållande de introducerade iom iPhone X måste de släppa en Plusmodell som har en skärm som är minst lika bred som dagens 8 Plus om jag skall fortsätta hålla mig till Apple.

1
Bevaka tråden