Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tutorial videos

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-02-20 11:13

Apple har tidigare haft en massa korta instruktionsvideor för olika funktioner i sina produkter och operativsystem. Jag kan inte hitta dem längre. Någon som vet vart man har gömt dem (om de nu alls finns kvar)?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-02-20 12:06

De har en egen kanal på Youtube, är det de du menar?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-02-20 12:51
Ursprungligen av kenjon:

De har en egen kanal på Youtube, är det de du menar?

Njae, jag tror att Apple hade dem på sin egen sajt. Youtube-kanalen har jag sett, men där ligger alla videor huller om buller och det gör det svårt att hitta... Eller finns det möjligtvis något sätt att kategorisera efter produkt, OS ed?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-20 14:34
Ursprungligen av lensv:

Njae, jag tror att Apple hade dem på sin egen sajt. Youtube-kanalen har jag sett, men där ligger alla videor huller om buller och det gör det svårt att hitta... Eller finns det möjligtvis något sätt att kategorisera efter produkt, OS ed?

Går att söka i YouTube kanalen

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-02-20 17:10
Ursprungligen av Innis:

Går att söka i YouTube kanalen

Kan man säkert göra... Men då måste man veta vad man ska söka på.

Senast redigerat 2018-02-20 18:08
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-02-22 05:50

Ja grundfrågan är väl vad det är du vill se, vilka av Apples filmer är det du saknar? Eftersom du tycker det är svårt att hitta måste det väl vara något specifikt du vill se?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-02-22 08:44
Ursprungligen av kenjon:

Ja grundfrågan är väl vad det är du vill se, vilka av Apples filmer är det du saknar? Eftersom du tycker det är svårt att hitta måste det väl vara något specifikt du vill se?

Det handlar inte om vad JAG vill se. Idén är att kunna hänvisa nya användare och ge dem en chans att upptäcka nya funktioner etc.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-22 14:27
Ursprungligen av lensv:

Det handlar inte om vad JAG vill se. Idén är att kunna hänvisa nya användare och ge dem en chans att upptäcka nya funktioner etc.

Och då kan man söka på frågeställning på kanalen

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-02-22 14:57
Ursprungligen av Innis:

Och då kan man söka på frågeställning på kanalen

Que?

  • Medlem
  • 2018-02-22 16:16

Det finns videoklipp där iOS 11 används på en iPad. Här är några av de.

Mer information om iOS 11 finns på Apples webbplats
Apple har också en YouTube-kanal

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2018-02-22 16:28

Najs! Det hade dock varit önskvärt att kunna hitta filmer av denna typ sorterade i kategorier (och jag har som sagt för mig att Apple faktiskt hade det så tidigare på sin egen webbplats).

  • Medlem
  • 2018-02-23 14:34
Ursprungligen av lensv:

Najs! Det hade dock varit önskvärt att kunna hitta filmer av denna typ sorterade i kategorier (och jag har som sagt för mig att Apple faktiskt hade det så tidigare på sin egen webbplats).

Alla videoklipp finns på Apples YouTube-kanal, så det är bara att gå in och snabbskrolla, alternativt använda sökfunktionen. Testa med olika sökord som iOS 11. Vad jag vet så släpptes inga andra videoklipp än "iPad-iOS11-serien". Vill man gräva ner sig riktigt mycket så kan man ju kolla på keynoten. Annars är länken i föregående inlägg väldigt användbar.

1
Bevaka tråden