Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Amandas musikäventyr del 2 – Välj högtalare efter tjänst

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Amanda fortsätter sitt musikäventyr och denna gång dyker hon ner i havet som är Bluetooth, Airplay och Spotify Connect, och passar på att gå igenom vilken högtalare som passar till vad.

Läs hela artikeln här

Ska du inte lägga till Del 2 under stopp på vägen?

Ursprungligen av TheiPad:

Ska du inte lägga till Del 2 under stopp på vägen?

Sanningen är att jag gjorde en tabbe och hoppade tydligen över del 2! Har uppdaterat så detta blir del 2 och inte 3.

Ursprungligen av amandareventlid:

Sanningen är att jag gjorde en tabbe och hoppade tydligen över del 2! Har uppdaterat så detta blir del 2 och inte 3.

Sanningen varar längst.

  • Medlem
  • 2018-02-22 21:00

En fullständigt lysande sammanställning och genomgång, bra skrivet ?
Det enda jag saknar är faktiskt Chromecast Audio men då behöver man ju en befintlig anläggning så kan förstå varför den inte kom med

Ursprungligen av PaO:

En fullständigt lysande sammanställning och genomgång, bra skrivet ?
Det enda jag saknar är faktiskt Chromecast Audio men då behöver man ju en befintlig anläggning så kan förstå varför den inte kom med

Absolut! Det är något jag tänkte gå in närmare på i framtiden. Denna artikel är mest för att jämföra Apple Music och Sporifys egna lösningar på sina tjänster. Men jag håller med dig om att det är jätteintressant! Flera på jobbet är smått lyriska över Google Cast.

Saknar Urbanears Multiroom Speakers i listan! (med samma funktioner som Marshall Multi-Room System vilket bl.a. inkluderar Presets så att man slipper använda sin device samt möjlighet till multi room från alla inputs - Bluetooth, AirPlay, Spotify Connect, Chromecast, AUX och RCA)

Ursprungligen av pushloop:

Saknar Urbanears Multiroom Speakers i listan! (med samma funktioner som Marshall Multi-Room System vilket bl.a. inkluderar Presets så att man slipper använda sin device samt möjlighet till multi room från alla inputs - Bluetooth, AirPlay, Spotify Connect, Chromecast, AUX och RCA)

Vi blev nyligen tipsade om dem så de ska kollas upp!

  • Medlem
  • 2018-02-23 08:28

Fin serie detta. Tråkigt att varken Urbanears eller Audio Pro är med på ett hörn, dock. Sistnämnda tycker jag gör väldigt bra grejer till bra pris. Snygga också, i all sin enkelhet.

Jag kör Bluesound och är helnöjd! Även om man inte kan köra HiFi med Spotify. Skillnaden med att driva ett par golvare (Dali opticon 6) med Sonos Connect Amp och Bluesound Powernode 2 var riktigt stor, till Bluesounds fördel. Men det ska man ju kunna förvänta sig om grejerna är dyrare.

  • Medlem
  • 2018-02-23 10:12
Ursprungligen av tmjonasson:

Jag kör Bluesound och är helnöjd! Även om man inte kan köra HiFi med Spotify. Skillnaden med att driva ett par golvare (Dali opticon 6) med Sonos Connect Amp och Bluesound Powernode 2 var riktigt stor, till Bluesounds fördel. Men det ska man ju kunna förvänta sig om grejerna är dyrare.

Intressant vad gillar du Opticon?
Är det dedikerad musik eller ingår de i film systemet

Ursprungligen av PaO:

Intressant vad gillar du Opticon?
Är det dedikerad musik eller ingår de i film systemet

Gillar skarpt!
Lite klantigt formulerat av mig, lät som att jag redan har dessa.

Nuvarande setup är Bluesound Powernode 2 och ett par Argon-golvare (6355FS) som är HiFi-klubbens egna märke. Dessa började dock låta för klent när vi flyttade och fick större vardagsrum så då var jag ner och lyssnade på olika alternativ och Opticon 6 var de som föll mig i smaken. Dessa kommer inhandlas nästa månadsskifte är det tänkt då jag behöver några kronor till ? Det var i samband med detta jag bad att få höra skillnaden på Sonos och Bluesound när de driver samma högtalare.

Ang Opticon 6 tycker jag ljudet är fruktansvärt rent. Lyssnade på olika genrer (mest rock/metal) och man hörde mycket detaljer både i instrumenten och rösten (nästan så man hörde ”spottandet” på ”s-ljuden” vid akustiska låtar ?)

Finns väl alltid värre grejer, men jag blev salig.

  • Medlem
  • 2018-02-23 13:53
Ursprungligen av tmjonasson:

Gillar skarpt!
Lite klantigt formulerat av mig, lät som att jag redan har dessa.

Nuvarande setup är Bluesound Powernode 2 och ett par Argon-golvare (6355FS) som är HiFi-klubbens egna märke. Dessa började dock låta för klent när vi flyttade och fick större vardagsrum så då var jag ner och lyssnade på olika alternativ och Opticon 6 var de som föll mig i smaken. Dessa kommer inhandlas nästa månadsskifte är det tänkt då jag behöver några kronor till ? Det var i samband med detta jag bad att få höra skillnaden på Sonos och Bluesound när de driver samma högtalare.

Ang Opticon 6 tycker jag ljudet är fruktansvärt rent. Lyssnade på olika genrer (mest rock/metal) och man hörde mycket detaljer både i instrumenten och rösten (nästan så man hörde ”spottandet” på ”s-ljuden” vid akustiska låtar ?)

Finns väl alltid värre grejer, men jag blev salig.

Inga problem ?

Är själv en Dali fantast det var därför jag frågade.
Har inga värsting anläggningar men en stereo med Lektor och ett 5.1 film system baserat på Zensor.
Elektronik från Denon driver dem
Behöver göra något åt Lektor anläggningen i framtiden när barnen är större och man kan kräma på mer ?

Delge gärna hur din anläggning känns när du spelat in dessa fantastiska högtalare

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2018-02-23 15:30

Jag kan tipsa om Naim Mu-So och Mu-So Qb

Ursprungligen av PaO:

Inga problem ?

Är själv en Dali fantast det var därför jag frågade.
Har inga värsting anläggningar men en stereo med Lektor och ett 5.1 film system baserat på Zensor.
Elektronik från Denon driver dem
Behöver göra något åt Lektor anläggningen i framtiden när barnen är större och man kan kräma på mer ?

Delge gärna hur din anläggning känns när du spelat in dessa fantastiska högtalare

Ok, trevligt med både system både för film och musik! Jag kör allt i stereo, inget surround. Stärkaren klarar bara av stereo, men det funkar bra även till tv. Prio 1 för mig är musiken ?

Inga barn här hemma (än så länge) så man får passa på lite!

Ska försöka att komma ihåg att dela med mig när de spelats in ??

Saknar Bose SoundTouch i genomgången. Har haft Sonos (Play:1) men kör nu en Bose SoundTouch 10 och är betydligt mer nöjd med den är jag var med Sonosen. Älskar att den har fjärrkontroll, Bluetooth och 6 förinställbara "kanaler" som kan vara en Spotify-spellista eller en radiokanal. Deras app är också trevligare.

  • Medlem
  • 2018-02-24 14:43
Ursprungligen av tmjonasson:

Ok, trevligt med både system både för film och musik! Jag kör allt i stereo, inget surround. Stärkaren klarar bara av stereo, men det funkar bra även till tv. Prio 1 för mig är musiken ?

Inga barn här hemma (än så länge) så man får passa på lite!

Ska försöka att komma ihåg att dela med mig när de spelats in ??

Det gör du rätt i ?
Ca 6 månader innan min son föddes köpte jag ny TV och bio hemma anläggning. Sedan såg jag mig tillfälligt mätt ?

1
Bevaka tråden