Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem vid uppstart med Apple Magic

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Att använda mitt Apple Magic Keyboard 2 med numerisk del och Apple Magic Mouse 2 i High Sierra går jättebra.

Men får dock problem när jag tänker använda något av uppstartsalternativen (t.ex ALT för att välja startupdisk).
Har lyckas lösa problemet med tangentbordet med att ha laddningskabeln isatt, men med min Apple Magic Mouse 2
verkar det svårare. Eftersom uttaget för laddning sitter på undersidan, vilken gör att musen inte kan användas samtidigt
kabeln är isatt.
Detta medför att jag inte kan röra på muspekaren när jag valt något av uppstartskommandonerna.
Någon som har något tips på hur jag ska gå till väga?

  • Medlem
  • 2018-02-27 11:24
Ursprungligen av vicotnic:

Att använda mitt Apple Magic Keyboard 2 med numerisk del och Apple Magic Mouse 2 i High Sierra går jättebra.

Men får dock problem när jag tänker använda något av uppstartsalternativen (t.ex ALT för att välja startupdisk).
Har lyckas lösa problemet med tangentbordet med att ha laddningskabeln isatt, men med min Apple Magic Mouse 2
verkar det svårare. Eftersom uttaget för laddning sitter på undersidan, vilken gör att musen inte kan användas samtidigt
kabeln är isatt.
Detta medför att jag inte kan röra på muspekaren när jag valt något av uppstartskommandonerna.
Någon som har något tips på hur jag ska gå till väga?

En halv lösning...
Om tangentbordet funkar kan du väl använda piltangenterna och Enter för att välja?

1
Bevaka tråden