Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook 12 Retina & videouppspelning

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla!

Jag brukar ha med mig en laptop (nu en MacBook Air 13" från 2011) när jag är ute och reser för jag filmar en del med GoPro och drönare så jag ska kunna lasta av datan. Nu klarar inte min MacBook Air att spela upp något mer än 1080p utan att tokhacka vilket är störigt då man ofta filmare i högre upplösning.

Så, min fråga är om någon kör en MacBook 12 Retina och har erfarenheter av att spela upp video i 2.7K, 4K, etc. på en sådan? Tänker att den har GPU-acc. som stöttar detta på ett annat sätt än min dator.

Vad är era erfarenheter?

(Jag redigerar film på min MacBook Pro 15" hemma så inte det som är behovet).

Ursprungligen av Hasselgren:

Hej alla!

Jag brukar ha med mig en laptop (nu en MacBook Air 13" från 2011) när jag är ute och reser för jag filmar en del med GoPro och drönare så jag ska kunna lasta av datan. Nu klarar inte min MacBook Air att spela upp något mer än 1080p utan att tokhacka vilket är störigt då man ofta filmare i högre upplösning.

Så, min fråga är om någon kör en MacBook 12 Retina och har erfarenheter av att spela upp video i 2.7K, 4K, etc. på en sådan? Tänker att den har GPU-acc. som stöttar detta på ett annat sätt än min dator.

Vad är era erfarenheter?

(Jag redigerar film på min MacBook Pro 15" hemma så inte det som är behovet).

Har inga erfarenheter men enligt denna video verkar det gå bra.
https://youtu.be/KnapaZYD2cU Då är det ju även en MacBook 12 med nåt år på nacken

1
Bevaka tråden